Brukar titta på danska SMHIs hemsida (dmi.dk) när jag vill ha bra prognoser och enligt dem så verkar lördagen bli solig medan det kan komma lite regn på fredag och söndag.
silke wrote:Brukar titta på danska SMHIs hemsida (dmi.dk) när jag vill ha bra prognoser och enligt dem så verkar lördagen bli solig medan det kan komma lite regn på fredag och söndag.
shasselg wrote: Båda prognoserna verkar stämma, det är en mycket stor skillnad mellan Helsingborg och Svalöf!
Helsingborg va det närmsta jag kunde komma och skulle hellre se att den prognosen slår in.
Men att det skulle vara en mycket stor skillnad på vädret mellan Helsingborg och Svalöv vet jag inte om jag kan hålla med om, så långt är det ju inte däremellan! Vi får se på lördag helt enkelt!
shasselg wrote: Båda prognoserna verkar stämma, det är en mycket stor skillnad mellan Helsingborg och Svalöf!
Helsingborg va det närmsta jag kunde komma och skulle hellre se att den prognosen slår in.
Men att det skulle vara en mycket stor skillnad på vädret mellan Helsingborg och Svalöv vet jag inte om jag kan hålla med om, så långt är det ju inte däremellan! Vi får se på lördag helt enkelt!
Jag är ingen expert men det som alltid händer mig är att det blåser västerifrån, när molnen kommer upp mot Knutstorp så verkar de pressas uppåt och då släpper de regn. Sk Bergen effekt....många är de gånger det har varit fint väder i Helsingborg och sk-t i Svalöf....men som sagt - jag är ingen expert. Det blir vad det blir!
För Skånes del brukar DMI stämma med toleranser på några minuter, SMHI's toleranser brukar ligga inom veckor om man har tur. Hoppas att det gäller även på lördag
Ville bara tacka för ett fantastiskt välordnat arrangemang - t om vädret var ju perfekt. Har en massa videomaterial som jag hoppas blev bra - skall producera detta i veckan och länka upp här. Tack än en gång.