Göran !
Du måste ge oss lite tid, kanske två veckor till, innan vi med säkerhet kan uttala oss
om 2009 år banträff. Nillet och jag ska träffa Magnus Öhrström på Ring Knutstorp AB
på torsdag den 22:a och vi har ett möte i vår bankommitté en vecka senare.
Men jag vågar mig ändå på att uttala vad jag tror att vårt, delvis nya, koncept
kommer att innebära. Observera att detta är bara vad jag tror, inte vad som är beslutat
än. Alltså INGET LÖFTE ! I Punktform utan logisk ordning;
-Tre grupper. Varav en (A) för olicensierade/orutinerade förare. Prova-på-licens behövs.
Löses på plats. Denna grupp endast omkörning på stora rakan.
En grupp (C) med licensierade/rutinerade förare där man även får köra
med rena rejsbilar och med slicks. De bilar som ej är reggade ska ha vagnbok. Grupp B
"mitt emellan".
-Ingen grupp större än att den i sin helhet kan köra på banan samtidigt. Inget byte mellan
grupper under dagen utan att detta godkänts av körledaren. Endast tre grupper.
När en grupp är full så är den full ! Därför bör dom som vill försäkra sig om att köra i
en viss grupp se till att man anmäler sig i tid. Anmälan är det samma som betalning.
-Inga förare behöver göra flaggpost-pass. Detta löses på annat sätt. Detta får som
konsekvens (tror vi) att väntetiderna minskar radikalt. Vi kalkylerar med att varje förare ska
få ett körpass per timme. Största risken för förseningar är avåkningar/bogseringar.
-Inget lunchuppehåll utan vi kör från 9.00 - 17.00. Alla ska få sitt lystmäte !
Kias restaurang nere i depåområdet kommer att vara öppen.
-Vår kalkyl pekar på att vi med Wendels sponsring behöver ta ut ett pris för hela dagen
på 950:-. De som anmäler sig efter sista anmälningsdag får betala 1.200:-. Samma
pris oavsett klubbtillhörighet. Även om Wendels är vår huvudsponsor så är andra
sponsorer välkomna. Möjlighet att visa ev produktsortiment finns. Tipsa gärna !
-Särskilt inbjudna klubbar blir MG, Morgan, Lotus Klub Danmark, "lådbilsklubbarna"

,
och Miata. Även andra är välkomna.
-Körregler håller på att skrivas. Så även inbjudan att publicera bl a i WC och
på forumet.
Vet ej om detta rätar ut eventuella frågetecken eller om det finns fler kvar att
svara på. Kontakta mig eller Nillet om du undrar över något.
Men lugn ! Det kommer mer information.
Watch this space !!
hälsn
Lasse H