Lotus Esprit Turbo

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Lotus
Forumveteran

Lotus Esprit Turbo

Post by Lotus »

När man sitter i höst/snart vinterrusket och tänker kommer jag på...
Det var hur länge sedan som helst att jag såg en Lotus Esprit Turbo till salu!!! :shock:
S3:or har jag sett en del men Turbomodellen???
Har ägarna till dessa bilar sett hur jag blivit sedan jag sålde S3:an och förstått att de skall behålla sina bilar eller?
Finns det några Turbo Espriter kvar i Sverige?
Giugiarosmodellen tänker jag på om någon undrar vilken Turbo modell jag menar.
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Mr D
Användare

Re: Lotus Esprit Turbo

Post by Mr D »

Hej,

Jag har i alla fall en. :steer:

1985 som är importerad för något år sedan.

Härlig bil :flag:
Hälsningar,

Ulf
Bredahult
Fredrik S
Användare

Post by Fredrik S »

Hej Micke,

Jag var och kollade på en röd Turbo Esprit 1987 innan sommaren (Det finns en tråd om den här på forumet). Motorn skar ihop 2001 och nu är motorn urplockad, säljaren vill ha 175.000 kr för bilen i det skick den är med motorn urplockad och det är inte prutbart :). Lacken är ok och inredningen är i vitt magnolia skinn...behöver dock en rejäl recond. Däcken är rätt slitna. All historik finns. Jag har sökt aktivt efter en S1-S3 i Sverige under ca 3 år och det gäller att ha tålamod :hack:. Dra iväg ett PM till mig om du hittar en vänster styrd S3:A. Jag håller jag ögonen öppna efter en turbo.

/Fredrik

Du hittar den under:

http://www.traderamotor.com/
roger
Användare

Post by roger »

Hej Lotus vän!
Jag har en röd turbo 87 som är svensk såld och ytligare en blå turbo årsmodell 87 finns med i Skaraborgs Sportvagns klubb båda har gått 7500 mil alltså den sista modellen och i mitt tycke snyggaste modellen. Så helt tomt är det inte.
Hälsar Roger Moor
Roger Moore
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

En röd Turbo eller en vit Turbo hade varit roligt att ha i framtiden då jag "bara" haft S3:or utan Turbo.
Så om någon här någon gång, när jag tröttnat på Jaggan, har en Turbo till salu i orginalskick så kommer jag troligtvis att vara spekulant på den... :steer:
En gång Lotus alltid Lotus...(med några små snedsprång...typ Ferrari...) :blush:
Jaguar kommer jag nog alltid att ha på ett eller annat sätt.
Tankar som slår mig när biltiderna blir bra igen...En Jaguar som bruksbil och en Lotus Turbo som skojbil...mmmmm
:loveu:
Just nu har jag faktiskt min gamla vita Lotus som bakgrund på data skärmen...Jag saknar Lotus... :cry:
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

roger wrote:Hej Lotus vän!
Jag har en röd turbo 87 som är svensk såld och ytligare en blå turbo årsmodell 87 finns med i Skaraborgs Sportvagns klubb båda har gått 7500 mil alltså den sista modellen och i mitt tycke snyggaste modellen. Så helt tomt är det inte.
Hälsar Roger Moor
Är det Kenneths gamla fina röda som du köpte? Den finns med på bilderna från sportvagnsklubben.
2st. nejdå jag är inte avundsjuk.. :faga1:
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
roger
Användare

Post by roger »

Jo det stämmer att det är Kenneths gamla bil. Men den blå är inte min och där var jag lite otydlig.
Hälsar Roger Moor
Roger Moore
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

roger wrote:Jo det stämmer att det är Kenneths gamla bil. Men den blå är inte min och där var jag lite otydlig.
Hälsar Roger Moor
Njee, du var nog inte otydlig...men har man varit utan Lotus så länge som jag har varit blir man lite bluddrig och inte förstår skriven text så bra längre... :rolleyes07:
Jag var själv lite på jakt efter din röda bil ett tag...men bytet Ferrari till Lotus gick inte ihop ekonomiskt... :(
Men det är en helt otroligt...näää...makalöst fin bil du har...trots att det inte är originalhögtalare i dörrarna. :winking:
Jag såg faktiskt den hos Autoropa när en tidigare ägare skulle hämta den...på utsidan stod min dåvarande Ferrari 328...och jag var faktiskt lite avundsjuk på den som körde i väg med din nuvarande bil. Han hade köpt en så fin bil och jag har/hade bara en Ferrari.
Jag har även sparat bilderna på den från annonsen på datorn. (Hysteriskt små dock, förstoringsglas krävs).
Så jag kan gotta mig åt den när jag vill... :-D
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Post Reply