Exige Import. england

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
tomi
Stamgäst

Re: Exige Import. england

Post by tomi »

mortil wrote:
Rickard wrote:
mortil wrote:
frågan är. har någon nån vettig lösning på hur man får hem en exige från england nu under vintern ?
Flyg dit, köp bil, KÖR hem..
:steer:

Det är ju körningen som är hela syftet med en lotus så hemresan blir garanterat en upplevelse & ett bra tillfälle att lära känna bilen.
jo jag vill köra hem . men nu under vintern kan det ju bli lite halt även neröver väl ? MEN om det inte är de så lita på att de blir KÖRA :D
jag körde hem en i februari när det var halvstorm, lite snö och ganska halt, men kör man försiktigt och säkert är det ganska lungt men tråkigt, Man ska defenetivt inte testa vad bilen går för.
Lotus Elise s1 med Exige K24/k20 hybrid
Lotus Elise S1 K24
Mini Clubman S

Tomislav Kozul
per
Stamgäst

Post by per »

Lysen och hastighetsmätare är inget pronblem/kostnad. Fördelen är att ratten sitter på höger sida. Högerstyrda bilar är billigare hemma i Sverige, men resan till England är mycket trevlig.

Bjud 300 plus för min S2a så får kanske åka till England igen.
/Per
mortil
Stamgäst

Post by mortil »

Jag har ju suttit och kollat efter en lotus exige nu ett tag. men pga. ökande familj så fick man ju ändra budgeten lite :( ska man kolla efter en lite dyrare Elise S2 111R eller kan de va nån fara med en Billigare Exige S2 ? man vill ju inte göra några missar .

och eftersom det drar ihop sig för att åka över så VAD SKA JAG KOLLA EFTER FÖR FEL PÅ DESSA BILAR ? ? ? kom gärna med tips och liknande . handlar ju om rätt mycke pengar och vill inte göra nån dundermiss
Polerar och fotograferar.
Post Reply