Regbesiktning

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Clas
Stamgäst

Regbesiktning

Post by Clas »

Hej.

Jag har en S2 111s av årsmodell 05 pågång hem från england.
Är det något jag bör tänka på innan regbesiktning förutom att justera lyktorna så att det passar högertrafik. Vad jag förstår så är den EU godkänd och borde gå igenom utan några problem?
StefanA
Forumberoende

Post by StefanA »

Det enda jag ändrade på min elise från -97 var framlysena och att skifta backljus och dimljus bak* (dimljuset måste vara i mitten eller till vänster i sverige).

*(Skiftade bara glasen, sen fanns det två kablar man kunde koppla om under tygpåsen i bakluckan)

Har för mig jag läst att på s2 så kan man göra en enkel modifiering eller liknande av framlyktorna istället för att byta.

På nyare bilar har jag också hört att huvudskalan på hastighetsmätaren skall vara i km/h, fast jag är inte säker...

Bäst är nog att ringa till bilprovningen och höra sig för, jag fick bra svar på det man behövde ändra på just för min årsmodell.

Lycka till med besiktningen!
pj
Användare

Post by pj »

Sök på mitt inlägg om regbesiktning Esprit. Du behöver fixa: Strålkastare (Ljusbilden), Dimljus bak (andra sidan eller avstängt). Km/h måste finnas på hastighetsmätaren men inte vara dominerande längre. That´s it.

Lycka till
Lotus Esprit V8 - 95
Post Reply