Någon som kört sin Elise på Nürburgring?

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
Atariman
Forumberoende
Posts: 190
Joined: Mon 17 Feb, 2003 20:15
Location: Stockholm

Någon som kört sin Elise på Nürburgring?

Post by Atariman »

I sådana fall, vad har ni fått för tider? (Att jämföra med Exige, mfl). :flag:

http://www.track-challenge.com/singletest3_e.asp?Car=12
Krister
Boxster S (Lapis Blue)
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Post by Göran »

Jag har varit där flera gånger. Har dock aldrig tagit tid. Delvis pga att man bara får göra ett varv i taget och jag har aldrig förstått hur man kan få en sådan tidtagning "rättvis". Ska man följa skyltningen och sakta in vid hastighetsskyltarna på sista rakan. Eller ska man "stå på hela vägen in på parkeringen"?
Men kul är det.
Varför inte ordna en gemensam LCCS-tripp dit???
Öppet-tiderna 2003 finns på deras Websida http://www.nuerburgring.de/

:flag:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Post Reply