Hade skitkul ändå, var på Brands Hatch och såg den nya Elise serien kicka av på lördagen.
Vi väntar på inbjudningar för Spa Racing Festival i oktober. Jag hör av mig!
På slicks mäter man slitytans bredd om jag minns rätt, på gatdäck totalbredden.CAIC wrote:Slicks mäter inte riktigt som vanliga däck men dimensionerna är 230-600-16 bak och 190-570-15 fram.Lasse H wrote:Cai !
Ser ut att vara feta sulor bak. Dimension ?
hälsn
Lasse H
Jag hade tillverkat ett antal splitters i "fancy plastic", som såg jättesnygga ut, men väl på bilen så fann vi dem för fladdriga och tillverkade istället splittern i 10mm plyfa...DJ wrote:CAIC wrote:Lasse H wrote: Cai,
Vad har du för splitter i fronten?
Ser ut att vara i stil med mina funderingar på att göra en av lagom tjock byggplywood eller glasfiber.
CAIC wrote: Jag hade tillverkat ett antal splitters i "fancy plastic", som såg jättesnygga ut, men väl på bilen så fann vi dem för fladdriga och tillverkade istället splittern i 10mm plyfa...
Maila mig på cai@cederholm.se så skickar jag lite bilder.DJ wrote:CAIC wrote: Jag hade tillverkat ett antal splitters i "fancy plastic", som såg jättesnygga ut, men väl på bilen så fann vi dem för fladdriga och tillverkade istället splittern i 10mm plyfa...![]()
Plyfa är slagtåligt och bra!
Hur långt sticker den ut?
Jag hade i stort sett tänkt rita av bilens kontur sett uppifrån, men är osäker på hur långt splittern behöver sticka ut för att ge tillräcklig effekt utan att vara opraktisk.