Lotusmärke fram

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
LO224
Stamgäst
Posts: 39
Joined: Tue 18 Mar, 2003 16:08
Location: Stockholm

Lotusmärke fram

Post by LO224 »

Söker efter i första hand ett cirkelformat lotusmärke i svart/silver med diameter 74mm?

Har inte Elite/Elan märke i svart/silver, vilken storlek är det på det ?

Hälsningar
LO224  :wave:

Bifogar bild,
Image
User avatar
Lasse
Forumveteran
Posts: 542
Joined: Mon 10 Feb, 2003 09:50
Location: Sollentuna, Stockholm

Post by Lasse »

Hej!

Sådana har Paul Matty Sportscars i England. De har det mesta i orginareservdelar. Tel: +44-1527-575695 (Parts). Enligt min prislista kostar det £28.46 + VAT och Frakt.

Mvh /LasseW
User avatar
HC
Stamgäst
Posts: 66
Joined: Sun 15 Dec, 2002 13:29
Location: Molkom

Re: Lotusmärke fram

Post by HC »

LO224 wrote: Har inte Elite/Elan märke i svart/silver, vilken storlek är det på det ?
Hej "Okänd"

På Eliten är märket 57 mm i diameter.

PS
Du känner väl till förbudet att sätta dit Lotus-märken i
efterhand på PERSONBILAR ! :winking:
Hans Carlsson, Lotus Elite 1980
User avatar
LO224
Stamgäst
Posts: 39
Joined: Tue 18 Mar, 2003 16:08
Location: Stockholm

Post by LO224 »

Vaddååååå :shock: :shock:

Det är ju en M104 :-D :-D

Ingen vanlig personbil det inte  :wave:

/Peter "LO224"
Last edited by LO224 on Wed 26 Mar, 2003 21:18, edited 1 time in total.
User avatar
HC
Stamgäst
Posts: 66
Joined: Sun 15 Dec, 2002 13:29
Location: Molkom

Post by HC »

Oj då!

Då kommer ju saken i ett helt annat läge!  :up:

Hoppas Du får till det !

mvh
Hans Carlsson, Lotus Elite 1980
lo918
Forumberoende
Posts: 144
Joined: Fri 25 Oct, 2002 14:39

Post by lo918 »

Jag så i alla fall Lotus märken på huven på Lotus Omegan (en del i alla fall) när jag letade bil utomlands.
224: kanske steeng har någon ide om varför vissa bilar har Lotus och andra Opel blixten ?
User avatar
LO224
Stamgäst
Posts: 39
Joined: Tue 18 Mar, 2003 16:08
Location: Stockholm

Post by LO224 »

Orginal sitter det en opel blixt på Omegan och vauxhalls märke på carlton bilarna :-/

Allt annat är eftermontage, men det ser ju så mycke trevligare ut med lotusmärken runt om.
En del har satt ett likadant märke som normalt sitter på sidan även på huven, det blir dock lite litet i den försänkningen som är i plåten.

Tack för all respons
/Peter LO224
lo918
Forumberoende
Posts: 144
Joined: Fri 25 Oct, 2002 14:39

Post by lo918 »

ok, då var det troligen eftermonterat på de bilar jag såg söderöver.
Har själv haft tanken att byta från "blixten" då det ju faktiskt är en Lotus

/stefan
User avatar
LO224
Stamgäst
Posts: 39
Joined: Tue 18 Mar, 2003 16:08
Location: Stockholm

Post by LO224 »

Nu är diskussionen igång med tillverkare om ett märke med 70mm diameter i lotus gul/gröna färger

Peter 224  :up:
Post Reply