När jag är inne på Ferrari forum och tittar så handlar det mycket om att "synas" med snygga tjejer och när man är inne på Lotus forum så handlar mycket om uppgraderingar och meka med bilarna..
Nu undrar jag om det finns någon mera som mig? Jag är inte så mycket för att "synas" med snygga tjejer då jag redan är gift.... Och jag kan inte meka med bilar då jag nog förstör mer än nödvändigt....
Jag gillar att köra och njuta av bilen på fina sommarvägar och går bilen sönder eller behöver service så lämnar jag bort den till någon som kan.
Med andra ord en helt standardiserad bil utan något extra som trimmad motor eller snygga tjejer.
Kan man köra Lotus eller Ferrari då utan att skämmas.
Många gånger känner jag att kör man Ferrari så tror folk att man är miljonär och bara är ute för att ragga tjejer och kör man Lotus så är man mekaniskt geni...Är det bara jag som är så här "tokig"?...
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus wrote:
Många gånger känner jag att kör man Ferrari så tror folk att man är miljonär och bara är ute för att ragga tjejer
Konstigt, så tycker jag att man uppfattas när man kör lotus också...
Men å andrasidan så har jag hört från ganska många "snygga tjejer" att min bil ser för extrem ut...
Citat från en snygg tjej i min omgivning
" när man ser en kille i en sån bil (lotus esprit) så förstår man att han älskar sin bil & då har han inte tid för en tjej "
Skillnad va det när man körde porsche cab....
Citat från samma tjej.
" En kille som kör en sån bil (porsche cab) visar att han har bra smak & uppskattar skönhet " (läs, snygga tjejer)
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
I Maseratiklubben är det ungefär som du vill ha det... iallafall om man har en biturbo - nästan inga tjejer ser att det är en speciell bil och de är så knasigt konstruerade att man inte kan meka själv, utan måste lämna bort dem.
Alltså återstår bara att köra!!
Men jag håller med dig om att det är skillnad på forumen! Bl a därför jag tittar in här regelbundet. Man lär sig nästan alltid nånting nytt om hur bilar funkar! :)
Maserati 222E ('89) - Sportbilen för soliga sommardagar Mazda MX-3 1.6i ('96) - Roliga jobbpendlarbilen SAAB 9-5 2.3t ('01) - Hästdragar- och långfärdsbilen
För att "hyfsa debatten" lite vill jag påpeka att bara för att man gillar uppgraderingar och trimningar så behöver man ej vara ett tekniskt geni. Jag är själv ett levande bevis för detta ! Alla mina uppgraderingar är gjorda av en synnerligen kvalificerad tekniker (Andy) men jag tycker att köra bilen är höjdpunkten.
Avdelningen roliga citat:
En av mina allra bästa vänners 23 åriga dotter (söt !) sa när hon såg min röda Esprit :"Skitsnygg ! Synd att föraren är 25 år för gammal !"
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
En av mina allra bästa vänners 23 åriga dotter (söt !) sa när hon såg min röda Esprit :"Skitsnygg ! Synd att föraren är 25 år för gammal !"
hälsn
Lasse H
FEL!!!! Du är inte för gammal, flicka är 25 år för ung!!!
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
För att inte bli missuppfattad...jag kan tänka mig att köpa en uppgraderad bil om bilen man faller för är det....men jag tror knappast att jag själv skulle uppgradera bilen då mina körkunskaper inte skulle kunna tillgodo göra sig om det var ett visst antal grader på toe in eller ut eller om det fanns ett visst antal knaster i motorn.....Knaster!?...Ni ser, jag vet inte ens vad jag själv skriver....
Och det där med vackra tjejer....jag har aldrig varit med om att det kommit fram någon snygg tjej till mig.....men det beror nog inte på bilen utan på den oformbara varelsen i bilen.....
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Tack för din trösterika kommentar beträfande ålder.
Det är med kvinnor som med sportbilar; attraktiviteten sitter ej i åldern utan i prestanda (Forumpolisen ! Får man skriva så här ?)
hälsn
Lasse H
Micke! Jag har träffat dej och vet att du är tokig , men jag tror inte att vi är ensamma om det i så fall, åtminstone inte på det här forumet Man måste vara lite tokig för att kunna ha kul. Ett tips till dej SÄLJ din Ferrari och köp en GUL ELISE, för det är det du egentligen vill ha. Ferrarin funkade ju inte för att stärka ditt EGO, brudarna kommer ju inte springande efter dej i Ferrarin Ditt EGO kommer att bli mycket bättre när du kan köra omkring i en Lotus och njuta Får du abstinens, kan du ju alltid låna din farsas Italienare. Hör av dej om du är på väg söder ut. Jag hör av mej när jag är uppe i Kba
Lotus hälsningar från
Bengt som kör Europa Special JPS
Bengt wrote:Micke! Jag har träffat dej och vet att du är tokig , men jag tror inte att vi är ensamma om det i så fall, åtminstone inte på det här forumet Man måste vara lite tokig för att kunna ha kul. Ett tips till dej SÄLJ din Ferrari och köp en GUL ELISE, för det är det du egentligen vill ha. Ferrarin funkade ju inte för att stärka ditt EGO, brudarna kommer ju inte springande efter dej i Ferrarin Ditt EGO kommer att bli mycket bättre när du kan köra omkring i en Lotus och njuta Får du abstinens, kan du ju alltid låna din farsas Italienare. Hör av dej om du är på väg söder ut. Jag hör av mej när jag är uppe i Kba
Ditt EGO borde säga till dig kör det du känner är rätt, visst vill man ha allt men inte allt passar. Jag har ägt bilar som appelerar till en viss livsstil men som jag inte velat doppa fingret i ens. Det ska kännas rätt strunta i vad andra känner...... Sen om du vill byta ner o köpa den här klubbens standard bil Elise/ Exige så är det ingen annan än du som kan avgöra det.
Jag är inte normal jag heller! har valt helt vansinniga bilar bara pga den har låtit sååå gott eller för att den ger mig butterflies i magen så man bara vill gråta när man rör den högra pedalen!!!!! wooohooooooo
Tino
Med all respekt vill jag säga att du har inte en aning om vad du talar om när du säger "byta ner sig" respektive "standardbil" när du skriver om Elise/Exige ! Det handlar ej om status eller pengar utan om körupplevelse.
För att det ej ska handla om (min älskade) Elise så låt mig ta ett annat exempel: Vilken bil ger mest körglädje, En Ferrari Mondial eller en Seven ? Jämför sedan priset och märkesstatus.
hälsn
Lasse H
Bengt wrote:Ferrarin funkade ju inte för att stärka ditt EGO, brudarna kommer ju inte springande efter dej i Ferrarin
Den funkar bra för att tömma plånboken som det numera ekar i när man öppnar den...nu har jag två år på mig att spara ihop till nästa service....
Bengt!!!... ....Din toker....
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.