Service förfrågan

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

eon wrote:Och 10 timmar tog det för Micke innan han inte hade råd med Ferrarin längre? (se 10.30 inlägget)
Råd och råd.... :-D Det är bara det att jämfört med en Elise tycker jag det är oförskämt dyrt med en motsvarande service på en Ferrari....
Det skulle var roligt att få reda på om delarna till en Ferrari är så mycket dyrare att tillverka än delarna till en Lotus...
Ferrari är en OTROLIGT rolig bil att köra och att äga men frågan är om Ferrari ägare är dummare än andra som är villiga att betala sådan pengar för att sköta sin bil...
Jovisst köper man en Ferrari skall man ha råd att betala....men är folk som har byggt upp en en mindre förmögenhet på arbete verkligen villiga att betala sådana summor utan att reagera på vad de får för pengarna....hade de då kunnat byggt upp sin förmögenhet? Det är klart man börja undra när det verkar som att det för kosta vad som helst bara det står Ferrari på delarna....
Bilen står säkert i garaget än men.....som jag skrivit tidigare Lotus är djup inrotat i mitt hjärta...och när man inser att man kan ha lika roligt för en bråkdel av summan man lägger på Ferrarin börjar man ju fundera...för alla är ju inte miljonärer för att de kör en Ferrari...det finns ju vanliga entusiaster också...Och sedan är ju ni i Lotusklubben så himla goa också...det saknar jag också...  :beer:  :wave:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
kotten
Forumveteran

Post by kotten »

P Milton wrote:Om jag får tycka så är en solid röd eller solid gul S2 absolut snyggast, är väl lite part i målet dock  :wave:
Lycka till med Elise inköpet nu, eller..?

Lars J: Jag raljerade väl kanske lite om AC:ns nackdelar, du har nog rätt till viss del :-D
Peter,

Ingen fara. Inlägget var högst personliga åsikter.
Lars Johansson - LINKÖPING
**SÅLD** Lotus Elise 111S S1 **SÅLD**
**SÅLD** Lotus Exige -06 **SÅLD**
**SÅLD** Caterham R400 Superlight -05 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf GTI DSG -06 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf R DSG -10 **SÅLD**
BMW 335D -08
Piaggio Typhoon -97
peter milton
Forumveteran

Post by peter milton »

Dito  :wave:
Fast jag fick lite medhåll av LasseH :-D
Har kört en Norfolk Mustard Yellow Elise S1 -00.
eon
Forumberoende

Post by eon »

Lotus wrote: Råd och råd.... :-D Det är bara det att jämfört med en Elise tycker jag det är oförskämt dyrt med en motsvarande service på en Ferrari....
.
.
.

Jag skojar med dig bara. Det lät rätt kul med dina motsägelsefulla inlägg. Jag förstår att du kämpar med dina två viljor.

Själv har jag nyss bytt till Elise från Maserati. Anmälde mig til LCCS igår.
/Erik Olsson
SÅLD: Elise 111S -03
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

Lotus wrote: Råd och råd.... :-D Det är bara det att jämfört med en Elise tycker jag det är oförskämt dyrt med en motsvarande service på en Ferrari....
.
.
.
eon wrote: Jag skojar med dig bara. Det lät rätt kul med dina motsägelsefulla inlägg. Jag förstår att du kämpar med dina två viljor.
Som du ser på smilisen efter "råd och råd" så trodde jag det också, men det är som du säger jag vill ha en Ferrari...Lotus...Ferrari...Lotus...Ferr..lot...Fer...Lo...f..L..  :bang:  :bang:  :eek: :wave:
Och det blev inte bättre av att Jan-Inge skickat hem en broschyr på den nya Elisen.... :villha: Men jag vill behålla Ferrarin...eller...en Lotus...Ferrari...Lot...fer....... .... .....  :bang:  :bang: :banghammer:
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Rune
Stamgäst

Post by Rune »

Hello Lotus vänner  :wave:

Mycket tyck är det, något tycker exakt vad jag gjort å de é ju kul :-D

Nämligen köpt en ny 04 Elise från Wendels GUL (saffran) svarta fälgar
AC & hardtop och jag är kanonnöjd och den är inte till salu  :beer:

Då jag kommit upp i åldern så jag tillhör Per Nudlers sk. "köttberg"
så måste man åke lite bekvämt och inte bara roligt :lol:

Lexus IS250 med 6 stegad automat så långt från allt vad Elise heter men båda bilarna helt underbara på sitt sätt :steer:
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

Rune wrote:Hello Lotus vänner  :wave:

Mycket tyck är det, något tycker exakt vad jag gjort å de é ju kul :-D

Nämligen köpt en ny 04 Elise från Wendels GUL (saffran) svarta fälgar
AC & hardtop och jag är kanonnöjd och den är inte till salu  :beer:

Då jag kommit upp i åldern så jag tillhör Per Nudlers sk. "köttberg"
så måste man åke lite bekvämt och inte bara roligt :lol:

Lexus IS250 med 6 stegad automat så långt från allt vad Elise heter men båda bilarna helt underbara på sitt sätt :steer:
Vad det inte den Lotusen som stod på bilmässan i GBG?
122 hk motorn eller....?Om så är fallet skulle du någon gång få för dej att sälja så meddela mig först tack...  :wave:
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Rune wrote: AC & hardtop och jag är kanonnöjd och den är inte till salu  :beer:
Hahaha... :-D . Det låter härligt Rune. Har du fått tillbaka lappen än så att man kan få se dig i krokarna nån dag?  :up:

Mvh /Lasse
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...

I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

för mig det kostar 50 tusen att byta kamremmen på en testaross så du kom nog billigt undan :-D

Ferrari är nog dyrt helt enkelt för de kan ta betalt och de måste hålla uppe priserna. Hade det varit för billigt hade fler kunnat äga och det hade inte blivit lika exklusivt då många säkerligen köper det just för att vara exklusiv utan att vara entusiast.
Sedan tillverkar väl ferrari många av sina delar själv och lotus använder väl så många delar de kan av andra tillverkare för att få ner priserna vilket är sunt.

Hade jag haft råd hade jag nog även haft en ferrari och en Exige :steer:
Nog ingen som slår ferrari när det gäller ljudet och ingen som slår lotus när det gäller körglädje :-D 111ren är fortfarande det roligaste jag kört
Mikael, Fisker Karma
eon
Forumberoende

Post by eon »

En bekant tävlar med F355 och han mekar själv med bilen. Han har sagt att kamremmarna bara kostar ca. 800kr. Resten är arbetskostnad. Jo, motorn måste lyftas ur för service, men det är mycket smidigt enligt honom.
/Erik Olsson
SÅLD: Elise 111S -03
Rune
Stamgäst

Post by Rune »

Ja, det är den Elise som stod på mässan i Gbg. :lol:

Yes, lappen är tillbaka i lädret och jag glider fram i Lexusen men ibland växer hornen ut och då tar jag en sväng i EVO 6:an TME med 6-pukars siterkoppling +300 Hk, riktig stol och 4-punkters :flag:

Man kan bara konstatera att man aldrig vuxen :steer:
Post Reply