Omprogrammering av "immobilizern"

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Johnny
Forumberoende

Omprogrammering av "immobilizern"

Post by Johnny »

Någon som vet var man kan få "immobilizern" ( eller vadfan det heter ) omprogrammerad i Stockholm ???? Försäkringsbolaget kräver det..... Annars blir det 10.000:- i självrisk vid stöld......
 :down:
//Johnny
lo918
Forumberoende

Post by lo918 »

Vad menar du med omprogrammerad ?
En imobilizer bryter ju ett visst antla huvudfunktioner för att förhindra att motorn kan startas.

/stefan
Guest

Re: Omprogrammering av "immobilizern"

Post by Guest »

Johnny wrote:Någon som vet var man kan få "immobilizern" ( eller vadfan det heter ) omprogrammerad i Stockholm ???? Försäkringsbolaget kräver det..... Annars blir det 10.000:- i självrisk vid stöld......
 :down:
//Johnny
Trygg Hansa? De krävde det för mig också, men jag lyckades "snacka" mig ur det!
Johnny
Forumberoende

Post by Johnny »

Hej alla.....

Dom menar att jag måste byta "koden" i den lilla mojen..... Ifall någon av "mojarna" är på drift...... Det ska visst gå att göra......

Admin - jepp - det var Trygg Hansa.....

//Johnny
Guest

Post by Guest »

Gör som jag! Få dem att inse att det är meningslöst!

Annars kan du prata med Trygg och fråga vem de rekommenderar. Kostar dock någon eller några tusenlappar att omprogrammera.
lo918
Forumberoende

Post by lo918 »

Aha fjärrkontrollen :-D
Försäkringsbolaget bör väl kunna tipsa om lämpligt företag som utför sådant (kankse)

/stefan
Johnny
Forumberoende

Post by Johnny »

Har varit i kontakt med Wendels och dom hittar ingen i Stockholm som kan åta sig det..... Jag lutar också åt att ta en kontakt med Trygg igen.... Det här verkar lite löjligt.....

//Johnny :uglyhammer:
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Hej!

Vem står som tillverkare av immobilizern? :att:

/Lasse
Johnny
Forumberoende

Post by Johnny »

Lasse !

På "mojen" står det CONLOG........

//Johnny
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Sorry!

Då kan jag inte hjälpa dig. Har installerat flera larm med startspärrar själv men ingen sådan.

Kolla dock med leverantören. Det bör finnas användarkoder för programmering som du borde vara behörig att använda. Tillsammans med en installatörsmanual borde detta problemet kunna lösas. Som exempel så fick jag på förfrågan till TouchGuard ut ett helt kopplingschema för ett av deras larm enbart genom ett telefonsamtal.

Mvh /Lasse
Johnny
Forumberoende

Post by Johnny »

Lasse !

Internet är underbart..... Jag hittade tillverkaren i Holland som nu har mailat mig en kontaktperson på en firma i Helsingborg som tydligen kan hjälpa mig. Ska kontakta honom om en vecka..... Först ska jag bara avnjuta en vecka på Teneriffa......

//Johnny
Post Reply