Ronnie Peterson
Ronnie Peterson
Jag tänkte att våran främsta F1 och Lotusförare kunde få några ord och tankar här.
Vet någon om han körde Lotus privat också?
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
I boken "Lotus Heritage" står han bredvid en Esprit S2 som (om jag minns rätt) påstås vara hans privata bil. Skall fösöka komma ihåg att scanna av ikväll och lägga ut.
Vad tycker du om vykortet på första sidan på lccs.nu? Jag hittade det hemma tillsammans med lite blandade Ronnie-saker från när jag var liten. Bland annat så har jag en svart-vit Duckhams-plansch med hans autograf. Den skrev han åt mig någon gång -76 eller -77 på Motormässan i Malmö.
Nästa framsida på lccs.nu blir kanske ett Scalextric klistermärke
Mvh,
P-O
Vad tycker du om vykortet på första sidan på lccs.nu? Jag hittade det hemma tillsammans med lite blandade Ronnie-saker från när jag var liten. Bland annat så har jag en svart-vit Duckhams-plansch med hans autograf. Den skrev han åt mig någon gång -76 eller -77 på Motormässan i Malmö.
Nästa framsida på lccs.nu blir kanske ett Scalextric klistermärke
Mvh,
P-O
Det är så här man vill minnas Ronnie


Last edited by Lotus on Mon 17 Mar, 2003 20:12, edited 1 time in total.
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
[quote="plus2"]Du kan minimera "störningarna från bildens rastrering" om du experimenterar lite med "descreen"-inställningar när du scannar.
/quote]?????? Jag och data
Jag får fråga frugan hur man gör 
/quote]?????? Jag och data
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Här är Ronnie med sin Esprit:

Ur registreringsnumret YVG 795 S kan man utläsa att bilen registrerades i Norwich mellan augusti -77 och juli -78.
Bilden är snodd ur boken "Lotus Heritage" av Ian Adcock, min första Lotus-bok köpt under frossan när jag väntade på att fullfölja köpet av min Plus 2:a
Mvh,
P-O

Ur registreringsnumret YVG 795 S kan man utläsa att bilen registrerades i Norwich mellan augusti -77 och juli -78.
Bilden är snodd ur boken "Lotus Heritage" av Ian Adcock, min första Lotus-bok köpt under frossan när jag väntade på att fullfölja köpet av min Plus 2:a
Mvh,
P-O
Sök efter "Gunnar Nilsson" hos www.latphoto.co.uk så hittar du en del bilder, t.ex.

Jag kan inte komma ihåg att jag sett en Lotus i dessa färger förut... Bilden är från Japans GP -77.
Mvh,
P-O

Jag kan inte komma ihåg att jag sett en Lotus i dessa färger förut... Bilden är från Japans GP -77.
Mvh,
P-O
Jag säger som Dr. Dängrot, "Jag är skeptisk..."
Här är en bild ur en annan vinkel

1977 Japanese Grand Prix. Fuji, Japan. 21-23 October 1977. Gunnar Nilsson (Lotus 78 Ford). He retired due to gearbox problems. Ref-77 JAP 22. World Copyright - LAT Photographic
Här är en bild på en Shadow DN3:

Och slutligen ännu en bild på Gunnar Nilsson:

1977 Belgian Grand Prix. Zolder, Belgium. 3-5 June 1977. Gunnar Nilsson (Lotus 78 Ford) takes 1st position for his first and only win. Ref-77 BEL 02. World Copyright - LAT Photographic
Man kanske inte sålde JPS cigaretter i Japan? Eller så ville man hårdlansera "Imperial"?
Mvh,
P-O
Här är en bild ur en annan vinkel

1977 Japanese Grand Prix. Fuji, Japan. 21-23 October 1977. Gunnar Nilsson (Lotus 78 Ford). He retired due to gearbox problems. Ref-77 JAP 22. World Copyright - LAT Photographic
Här är en bild på en Shadow DN3:

Och slutligen ännu en bild på Gunnar Nilsson:

1977 Belgian Grand Prix. Zolder, Belgium. 3-5 June 1977. Gunnar Nilsson (Lotus 78 Ford) takes 1st position for his first and only win. Ref-77 BEL 02. World Copyright - LAT Photographic
Man kanske inte sålde JPS cigaretter i Japan? Eller så ville man hårdlansera "Imperial"?
Mvh,
P-O