Så var man snart Lotus Elise ägare

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
M.O.N.K
Användare

Så var man snart Lotus Elise ägare

Post by M.O.N.K »

Bokade en beggad Gunmetallic Race Tech S2 i helgen. Kan knappt vänta på att få den körklar härnere :lol:

/ andreas
Andeas Wester
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Grattis, Andreas !
Hoppas att du kommer till att gilla bilen.
Bor du på kontinenten eller kommer bilen till att köras/reggas här i Sverige ? Kul om du hänger på några av LCCSs aktiviteter i sommar.
Om du har några funderingar kring Elise så är vi flera här på forumet som gärna hjälper till med våra erfarenheter.

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
M.O.N.K
Användare

Post by M.O.N.K »

Tackar, tackar..
Länsade markanden efter en kul roadster/sportbil och efter en generös provkörning på 2 timmar hos den lokala lotus handlaren blev valet ganska enkelt till slut. Köpte den hos Fredy Kumchick. Stället i sig får säkert de flesta motor entusiasters hjärta att klappa lite extra, speciellt ett Loutus hjärta. Själv kör han TGP F1 Historic Racing
http://www.kumschickracing.ch

Tilläggas kan ju att far min alltid pratat sig varm om gamla Europan som han körde när det begav sig. Själv har jag bara kört italiensk innan Elisen. A112 Abarth, Lancia Delta och Alfa 156. Jag bor just nu nere i Schweiz men man vet aldrig när man kommer bege sig hemåt till kära Sverige. Då kommer jag gärna på LCCSs aktiviteter.

/ Andreas
Andeas Wester
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

M.O.N.K wrote:Jag bor just nu nere i Schweiz men man vet aldrig när man kommer bege sig hemåt till kära Sverige. Då kommer jag gärna på LCCSs aktiviteter.

/ Andreas
Grattis, inte bara till bilen utan för att du bor i Schweiz.

Jag bodde i Oberrieden (precis söder om Zurich) i tre år med min Elise. Landet är som gjort för en Elise. Fantastiska vägar, men det vet du väl redan.

Om inte så måste du åka "triangeln" Furka, Susten, Grimsel passen (när de öppnar, för jag antar att snön inte smält uppe i passen ännu. Premiär brukar vara någon gång i maj.)
Ett annat måste är Klausenpass, inte för kvaliteten på vägbeläggningen men för traditionen (ett klassiskt backrace).
Lycka till - du har ju nära till allt.
Behöver jag säga att jag är avundsjuk och längtar tillbaka?
:steer:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
M.O.N.K
Användare

Post by M.O.N.K »

Ja, man bor verkligen perfekt här och roadstersäsongen är lite längre. Skall självfallet testa "triangeln", tack för tipset. Jag postar lite bilder på bilen när jag får tid. Utan att testat allt för mycket av de olika motoralternativen så tycker jag att 135 upgrade kittet och sport avgas räcker alldeles utmärkt.

/ andreas
Andeas Wester
Post Reply