Formelkurs

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Formelkurs

Post by Lotus »

Som medlem i svenska Ferrariklubben blir man erbjuden att genomgå Formelbilskurs  :race: . Det kanske skulle vara roligt för Lotusägare också? eller vad tycker ni?
Guest

Post by Guest »

Är det på Gelleråsen? Har själv tagit min Formel 3 licens där :lol:

Mvh
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Post by Lotus »

Admin wrote:Är det på Gelleråsen? Har själv tagit min Formel 3 licens där :lol:

Mvh
Formelutbildningen är i Linköping. Är lite avund på din Formel licens. Skulle gått med Ferrariklubben i år men det blev ombyggnad av hus istället :( så jag får fortsätta köra som en  :slow: ett tag till :-)
Guest

Post by Guest »

I Linköping kör man väl Formel Ford eller Opel? Hur fungerar det, hur mycket kör man och vad kostar det?

Mvh
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Post by Lotus »

Admin wrote:I Linköping kör man väl Formel Ford eller Opel? Hur fungerar det, hur mycket kör man och vad kostar det?

Mvh
Vad jag förstår så är det en trestegs kurs där steg 1 är för nybörjare. Steg 2 Fortsättningskurs och steg 3 Licenstagning. Varje kurstillfälle kostar ca. 3000,- beroende på antalet anmälda. bilarna man kör är en skolvariant av Formel Renault.
Post Reply