2002 Lotus Elise Racetec

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
ruj
Användare

Post by ruj »

:flag:
Jeg blir gjerne med på Sverigetur!!

Jan-Erik
Lillehammer
Elise S1 -97
Shadow_iX
Stamgäst

Post by Shadow_iX »

Jeg og, etter litt "betatesting" må sjekke om alt holder litt fær en drar på langtur. hehe
trondhb
Forumberoende

Post by trondhb »

220 mil tur/retur Trondheim - Trelleborg i Elisen i oktober, det er langtur det :-D
Ingen som helst problemer det, men vurderer å ta ferge Oslo - Helsingborg på neste tur, altfor lite svinger nedover der :-D

Ellers kan vel også Automobil Classic Cars på Rosersberg slott utenfor Stockholm i slutten av august også være en aktuell "event", mye gromt å se der...
Trond Håvard Bjørgum
2010 BMW sDrive23i (2013-)
2002 Honda S2000 (2009-2013)
2001 Lotus Elise S2 Race Tech (2005-2009)
Sjöstrand
Stamgäst

Post by Sjöstrand »

trondhb wrote:
Ellers kan vel også Automobil Classic Cars på Rosersberg slott utenfor Stockholm i slutten av august også være en aktuell "event", mye gromt å se der...
FIA TC/GTC har Mantorp (som ligger ett par timmar söder om Stockholm) "in discussion" för ett racedatum.

http://www.fia-historic-racing.com/en/a ... index.html

Där har du härliga bilar som dessutom pressas till sitt yttersta. Rekommenderas. :)

Shadow_iX
Stamgäst

Post by Shadow_iX »

trondhb wrote:220 mil tur/retur Trondheim - Trelleborg i Elisen i oktober, det er langtur det :-D
Ingen som helst problemer det, men vurderer å ta ferge Oslo - Helsingborg på neste tur, altfor lite svinger nedover der :-D

Yepp, har ikke no problem med å kjøre langt, men i 100kmt i 5. så har jeg 3600rpm (+/-50 rpm) nå, men ligger man så langt nede så har man heller ikke så mye power å rutte med. hehe..

KJører non hundre mil i nerområdet (inkludert tur/retur rudskogen med pisking på bane) her først, så går over alt så kan jeg legge ut på langtur tenker jeg... Må teste om oppsettet funker sånn någenlunde til vei som racing. :) (ikke det at jeg skal kjøre racing, men motoren kommer ifra en racerbil så den har vel litt annen holdbarhet enn stock 122hesteren.)

Har blitt fortalt at det er nermere 13:1 i komp, men jeg er ikke helt sikker enda. (får måle det selv tenker jeg.. hehe)

Hadde vært knall å blitt med ned til ACC-arrangemanget og. (om bilen ikke sykemelder seg eller lommeboka krangler for mye nå så)
Kenneth Hammer / MSN: nad_freak@hotmail.com / "Orginalt GM Produkt"
Shadow_iX
Stamgäst

Re: 2002 Lotus Elise Racetec

Post by Shadow_iX »

Racingmotoren døde en sommdag i 2007 (totalt rast, restene av den er solgt), så nå er ny motor på plass.
Denne virker mer levbar, og litt mer vedlikeholdsfri.

Men har ingen støtdempere om dagen, prøver å få lånt/leit ett sett til jeg får igjen mine uti slutten av august.
Kenneth Hammer / MSN: nad_freak@hotmail.com / "Orginalt GM Produkt"
Post Reply