SJ

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
TinoCarrasco
Stamgäst

SJ

Post by TinoCarrasco »

Jag håller på att beställa en hög med prylar från SJ någon som gjort något liknande? dom vill ha mitt kontokortsnummer o det är inte kul ge ut det så, någon som kan dela med sig av erfarenheten?
Tino
DJ
Moderator

Post by DJ »

Jag har gett ut mitt kontokortsnummer till några olika firmor som jag tyckt verka seriösa, dock ej SJ då jag inte haft anledning att beställa från dem.

Jag tycker det är smidigt. Och visst ersätter banken dig om du utsätts för bedrägeri?

Daniel
Lotuslös :(
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

HAr handlat fårn SJ sportscars & kan varmt rekomendera dom, bra & snabb service, smidiga att ha & göra med & vettiga priser.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Stefan L
Stamgäst

Post by Stefan L »

Hej
Har just fått hem en hög med grejer från dom. Bra service, goda råd och alla prylar stämde. Jag kan varmt rekommendera dom.
Du kan också be dom om deras bankfakta, Iban kod och Swiftnummer så kan du enkelt sätta in pengarna direkt på deras konto. Har du internet bank kan du göra det från din dator hemma.

Hälsar
Stefan
Rikard
Forumberoende

Post by Rikard »

Jag har handlat från dem och gett dem mitt kontokortsnummer utan att få några problem. Om man inte vill uppge numret i ett mejl så kan man ju annars faxa eller ringa till dem.

/Rikard
Joakim
Moderator

Post by Joakim »

Tips är att alltid ringa firman man skall handla av, mkt säkrare än mail. Fax är också helt ok, dock vet man ju aldrig vem som tar imot ens uppgifter. Mao RING!

SJ är ett hederligt företag som du kan handla tryggt med.

:-D
joakim
SE highwing
greger
Stamgäst

Post by greger »

Gav också ut mitt nummer till dom, inga problem där. Enda problemet var att dom skickade helt fel saker. Fast dom fick alla nummer dom behövde. Så jag handlar inte där längre.
Mattias
TinoCarrasco
Stamgäst

Post by TinoCarrasco »

Tack för all er hjälp RINGER dom imorgon
ola
Forumberoende

Post by ola »

Har handlat där några gånger, mycket bra service och snabba leveranser. Har inte haft några problem med att lämna kontokortsnr till dom. Ett tips är att dela upp kontonumret, sänd hälften via mail och hälften via fax så kan du känna dig trygg. Normalt sparar dom ditt kontonr så nästa gång du beställer så anger du bara "please debit my Visa"

Hälsningar
Ola
TinoCarrasco
Stamgäst

Post by TinoCarrasco »

Hej Ola!
Jag ringde o pratade med Steve o han var jätte trevlig, uppgav mitt nummer via tel o sen var det kirrat. Vi pratade om stöt dämpare i nästan 30 minuter! han var snabb o jätte duktig!  :up:
Tino
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Ola !

Tror inte att jag har haft förmånen att träffa dig? Vi bor ganska nära varann, tydligen. Skulle vara riktigt kul om du ville vara med på några av de informella träffar som några medlemmar brukar ha (och säkert kommer till att ha även i fortsättningen). Själv har jag alltid varit förtjust i Europan. Faktiskt den modellen som ca 1967 gjorde mig till en Lotus-fantast. Brukade passera en vit Europa när jag gick till skolan (Polhem) om morgnarna. Bilen fanns på gatan utanför det som numera är Malmborgs och Citykliniken. Kom regelmässigt försent till första lektionen varje morgon för jag bara stod och njöt vid bilen. Dröjde till 1969 till jag fick en chans att åka i en.

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
ola
Forumberoende

Post by ola »

Hej Lasse!

Nä tror inte vi träffats, var faktiskt med på årets sista tisdagsträff i Löddeköpinge vilket var trevligt. Kommer säkerligen att medverka på fler informella träffar när våren kommer. Skall nu bara få ordning på bakvagnen så att man kan köra lite längre sträckor, just nu är camber och toe in så fel på ena sidan att jag inte kan köra fortare än 70 km/h, då börjar bakvagnen att skaka riktigt ordentligt (om man inte accelerar men det kan man ju tyvärr inte göra hela tiden).

Hälsningar
Ola
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Då ses vi till våren !
Lycka till med Europan.

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Post Reply