Corbeau Competition Seat
Vid banträffsåka är det bara en smaksak.Lasse H wrote:Funktionellt ingen skillnad mellan "tryck" och "vrid" trycker...förlåt tycker jag ! Har haft båda.
hälsn
Lasse H
Om man tävlar däremot så finns det vissa skillnader i reglementet mellan racing och rally, vrid rekommenderas i racing och tryck i rally.
I ena fallet är det krav på en viss modell t.o.m. Kommer ej ihåg vilket fall det var.
Lotuslös
-
peter milton
- Forumveteran
Hej
Jag noterade att det var det "gamla" typsnittet på din fina stol, trodde att de bara gjorde den med det nya S2 typsnittet nu?
Jag tänker på vad Lasse skrev för länge sedan när han köpte sin stol.
Det finns kanske bägge sorterna nu förtiden?
Får man fråga vad du gav för stolen inkl. fästena?
Finns den med olika färger på "kuddarna".
Jag noterade att det var det "gamla" typsnittet på din fina stol, trodde att de bara gjorde den med det nya S2 typsnittet nu?
Jag tänker på vad Lasse skrev för länge sedan när han köpte sin stol.
Det finns kanske bägge sorterna nu förtiden?
Får man fråga vad du gav för stolen inkl. fästena?
Finns den med olika färger på "kuddarna".
Jag fick min nya stol i fredags, men det verkar inte som dom tillverkar den längre med den gamla Elise logon på nackstödet.
Hoppas att denna stol passar till min S1:a så den inte är för en S2:a eftersom den har den nya Elise logon på nackstödet. Det är en sak till
som är annorlunda och det är att det inte länge står Corbeau på kudden
utan där har dom broderat in Lotus Sport.
Har kört en Norfolk Mustard Yellow Elise S1 -00.
-
peter milton
- Forumveteran
Coolt, man blir lite nostalgisk.
Precis som Milton skrev, min stol var med den nya elise logon och jag tror att det bara finns en stol numera och det är med den nya logon. Din stol har antagligen funnits i lager ett tag, men det gör ju inget.
Det enda som kan vara viktigt är datummärkningen på FIA märkningen, men du skall väl antgligen inte tävla.
Jag tror också att jag betalade mer än 8600:- för min stol + underredet. Jag vet att underredet var mycket dyrt.
En annan skillnad som jag också noterar är att på min stol så stod det inte Corbeau på framkanten på dynan utan Lotus Motorsport
Precis som Milton skrev, min stol var med den nya elise logon och jag tror att det bara finns en stol numera och det är med den nya logon. Din stol har antagligen funnits i lager ett tag, men det gör ju inget.
Det enda som kan vara viktigt är datummärkningen på FIA märkningen, men du skall väl antgligen inte tävla.
Jag tror också att jag betalade mer än 8600:- för min stol + underredet. Jag vet att underredet var mycket dyrt.
En annan skillnad som jag också noterar är att på min stol så stod det inte Corbeau på framkanten på dynan utan Lotus Motorsport
Lars Johansson - LINKÖPING
**SÅLD** Lotus Elise 111S S1 **SÅLD**
**SÅLD** Lotus Exige -06 **SÅLD**
**SÅLD** Caterham R400 Superlight -05 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf GTI DSG -06 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf R DSG -10 **SÅLD**
BMW 335D -08
Piaggio Typhoon -97
**SÅLD** Lotus Elise 111S S1 **SÅLD**
**SÅLD** Lotus Exige -06 **SÅLD**
**SÅLD** Caterham R400 Superlight -05 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf GTI DSG -06 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf R DSG -10 **SÅLD**
BMW 335D -08
Piaggio Typhoon -97
-
peter milton
- Forumveteran
Tar upp denna gamla tråd igen.
Jag kollade med Wendels om Corbeau stolen till Elsie fortfarande gick att få tag på och fick svaret att den utgått.
PANIK, Jag som ville ha en! MEN efter några mail till olika firmor i england så fick jag svar ifrån Kelvedon att de hade en beg. som såg bra ut.
Jag fick en bild på den och den såg verkligen helt OK ut så det var inte mkt att be för, bara att köpa. Det var den gamla "Elise" loggan på nackstödet precis som jag villle ha, perfekt.
Den kostar dock i princip lika mkt som en ny hade kostat hos Wendels, 300+VAT plus frakten 50+VAT ca 5700 SEK.
Fast stolen finns ju tydligen inte längre så vad gör man?
Underredet tillkommer, men jag gör kanske ett själv.
Jag kollade med Wendels om Corbeau stolen till Elsie fortfarande gick att få tag på och fick svaret att den utgått.
PANIK, Jag som ville ha en! MEN efter några mail till olika firmor i england så fick jag svar ifrån Kelvedon att de hade en beg. som såg bra ut.
Jag fick en bild på den och den såg verkligen helt OK ut så det var inte mkt att be för, bara att köpa. Det var den gamla "Elise" loggan på nackstödet precis som jag villle ha, perfekt.
Den kostar dock i princip lika mkt som en ny hade kostat hos Wendels, 300+VAT plus frakten 50+VAT ca 5700 SEK.
Fast stolen finns ju tydligen inte längre så vad gör man?
Underredet tillkommer, men jag gör kanske ett själv.
Har kört en Norfolk Mustard Yellow Elise S1 -00.