Reparera Elise i Östergötland
Reparera Elise i Östergötland
Hej,
Ibland hör jag knackande ljud från framvagnen när jag kör sakta på gropig väg, som om en infästning sitter löst... Finns det någon verkstad i Linköpings trakten som förstår sig på en Elise framvagn....
Ibland hör jag knackande ljud från framvagnen när jag kör sakta på gropig väg, som om en infästning sitter löst... Finns det någon verkstad i Linköpings trakten som förstår sig på en Elise framvagn....
Anders
Elise 111R
Elise 111R
-
Guest
Anders !
Det knackande ljud du hör kan vara TADTS (they all do that, Sir).
För personer vana vid mer dämpade bilar så kan den akustiska upplevelsen bli en sak man behöver vänja sig vid. Detta knackande metalliska ljud tycker jag mig ha hört i alla Eliser som jag kört.
Följ rådet du fick ovan och kontakta någon annan Elise-förare i närheten.
Då kan du få något att jämföra med. Men självklart kan jag ta helt fel, det är ju svårt att beskriva ett missljud i text. Trots allt kan det ju vara något som är löst. Och jag bara antar att du är ny Elise-ägare. Du kan ju självklart ha erfarenhet från flera bilar och ändå reagerat på ljudet.
hälsn
Lasse H
Det knackande ljud du hör kan vara TADTS (they all do that, Sir).
För personer vana vid mer dämpade bilar så kan den akustiska upplevelsen bli en sak man behöver vänja sig vid. Detta knackande metalliska ljud tycker jag mig ha hört i alla Eliser som jag kört.
Följ rådet du fick ovan och kontakta någon annan Elise-förare i närheten.
Då kan du få något att jämföra med. Men självklart kan jag ta helt fel, det är ju svårt att beskriva ett missljud i text. Trots allt kan det ju vara något som är löst. Och jag bara antar att du är ny Elise-ägare. Du kan ju självklart ha erfarenhet från flera bilar och ändå reagerat på ljudet.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Anders !
Jag har också intermittenta missljud. Kommer och går. Nästan så att man saknar dom när de är borta ! Vet att min bil är i riktigt bra skick. Alltså inget utslitet eller löst. Men låter gör det ibland, trots det.
hälsn
Lasse H
Jag har också intermittenta missljud. Kommer och går. Nästan så att man saknar dom när de är borta ! Vet att min bil är i riktigt bra skick. Alltså inget utslitet eller löst. Men låter gör det ibland, trots det.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
Anders,
Jag bor i Linköping och har Lotus, men dig har jag aldrig sett.
Jag trodde jag var ensam....
Jag bor i Linköping och har Lotus, men dig har jag aldrig sett.
Jag trodde jag var ensam....
Lars Johansson - LINKÖPING
**SÅLD** Lotus Elise 111S S1 **SÅLD**
**SÅLD** Lotus Exige -06 **SÅLD**
**SÅLD** Caterham R400 Superlight -05 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf GTI DSG -06 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf R DSG -10 **SÅLD**
BMW 335D -08
Piaggio Typhoon -97
BMW 335D -08
Piaggio Typhoon -97
GAS har hjälpt mig med diverse saker, men det har ju varit vanliga reparationer och inte något Elise specifikt.
Lars Johansson - LINKÖPING
BMW 335D -08
Piaggio Typhoon -97