Automobil Classic Cars 27 augusti

Träffar, bankörningar, möten etc.
Guest

Automobil Classic Cars 27 augusti

Post by Guest »

Från http://www.automobil.se/

Automobil Classic Cars 2005

Hur ser en riktig dröm-lördag ut? Enkelt samla landets vakraste sportbilar och klassiker i en slottspark!

Automobil Classic Cars har blivit ett måste för sportvagnsentusiaster och klassikerägare från hela landet. Chansen att få träffa likasinnade bilälskare i en sällsynt behaglig miljö är något som många inte vill missa. Rosersbergsslott strax norr om Stockholm är med sin inbjudande park en snudd på optimal mötesplats för entusiastbilar av alla slag. Till Automobil Classic Cars kommer både unika klassiker och moderna sportbilsikoner - alla är välkomna och alla brukar trivas. Det enda kravet vi ställer är att din bil är i gott skick. Kom ensam eller i sällskap med din bilklubb. Vi erbjuder konferenslokaler om ni vill anordna ett klubbmöte i samband med Automobil Classic Cars. Slottsmiljön ugör en härlig fond för er aktivitet!

Vilka tider gäller?

Lördagen den 27 augusti. Tidschemat för dagen kommer inom kort.

Hur hittar jag till Rosersberg?

Rosersbergs slott ligger invid Mälaren cirka tre mil norr om Stockholm, strax norr om Upplands-Väsby. Kör E4 från Stockholm eller Uppsala. Tag av mot Upplands-Väsby och följ sedan skyltningen mot Rosersberg. Du färdas då gamla Uppsalavägen förbi Löwenströmska sjukhuset. Sista biten fram till slottet har vi skyltat. För utställare gäller att checka in mellan kl 08.00 och 09.45. Vid incheckningen ger vi dig fri entré samt kaffebiljetter för förare plus en passagerare. Utcheckning tidigast kl 16.00.

Övrigt

Under hela utställningstiden finns matservering inom området. Slottscaféet är också öppet. Känn inte bara bilhistorien! Vi rekommenderar även att följa med på en guidad visning av slottet för att uppleva ett stycke orört 1700-tal. Vill du komma medklassisk båt går även det bra. Båthamn finns i anslutning till slottsparken.
STELL
Svårt Lotus-beroende

Post by STELL »

JAG HOPPAS PÅ FLER LOTUSAR ÄN DE SOM KOM PŨBRITISH SPORTS CAR MEETING SENASTE HELGEN :steer:
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Rikard
Forumberoende

Post by Rikard »

Jag ska försöka komma  :wave:
AndersB
Forumberoende

Post by AndersB »

Jag hade tänkt delta med min lilla röda, tyvär krockar det med ett möte på flygklubben angående flygplansinköp så jag måste dessvärre avstå... :(
Anders som kör Esprit S2
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Som nyblivet ombud för region stockholm föreslår jag att vi likt förra året samlas upp någonstans & åker tillsammans till Rosersberg !

Frukosten hemma hos Lasse W förra året va trevlig, vet dock inte hur han har det med tid i år, men vi kanske skulle kunna samlas ex vid mc-donalds i upplands-väsby kring kl 9 & köra den sista biten i karavan !?

Såvida inte någon har nåt annat förslag på mötesplats, eller kanske rent av Lasse känner för en repris av förra året ? :-D

:steer:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Rune
Stamgäst

Post by Rune »

Jag kommer i min (fruns) lilla guling, MC Donalds i UV passar perfekt bara man slipper ät där också :lol: med tanke på att stolarna redan är trånga :steer:
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Croissanter och Espresso på garageuppfarten någon...??

(Och så blir det ju lite mer bilkörning för "Gula Faran", när vi sen ska stå stilla och dega på slottet hela dagen.)

Mvh /Lasse
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...

I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
AZAD
Forumberoende

Post by AZAD »

Blir det bra väder tänkte jag också åka upp.
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Jag tror jag var lite otydlig... Tycker ni att det vore trevligt att köra repris på förra årets frukostträff hemma hos mig i Sollentuna? Kaffe och Croissanter till alla hugade?

Mvh /Lasse
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...

I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
Eva
Forumadministratör

Post by Eva »

Lotus-hustrun är informerad och hjälper till med croissanterna!

/Eva
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Eftersom det inte blir "tea, biscuits and scones" så att min bil känner sig hemma, så kommer jag inte :lol:

Skämt åsido, jag står över Rosersberg i år. Möjligen kommer jag som åskådare några timmar, men inte hela dagen.
 :wave:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Rune
Stamgäst

Post by Rune »

OK, tackar för inbjudan jag tar vägen förbi Tönjan för lite extra luftning :lol:
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Jag kommer & snikar till mig kaffe på lördag morron ! :-D mkt bättre än Mc-Donalds.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Rikard
Forumberoende

Post by Rikard »

Jag kommer gärna förbi dig Lasse, om jag får. Vilken tid?
STELL
Svårt Lotus-beroende

Post by STELL »

JAG HAR PRATAT MED DANIEL IKVÄLL , OCH BÅDE HAN Å JAG SER FRAM MOT GARAGEFIKA HOS LASSE. MEN VILKEN TID? DET BLIR EN ANLEDNING ATT MIN MOTOR HINNER BLI MER ÄN LJUMEN TILL ROSERSBERG.

SKA VI KOLLA IN LITE GOKART EFTERÅT ÅXÅ? :evilgrin22: :steer:
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Post Reply