67-åring söker förverkliga en av få kvarvarande ungdomsdrömmar. Söker en prisvärd vänsterstyrd Lotus Elise upp till 75 tkr om det finns någon sådan. Intresserad av att köra, inte att skruva.
Körde OT- och T-tävlingar i ungdomen. Köpte min första gokart vid 50 års ålder. Och på den vägen är det. Medlem i Svenska Jaguarklubben och Sportvagnsklubben Göteborg. Hittar jag denna bil, blir det även i Lotusklubben naturligtvis.
Lotus Elise
Lotus Elise
Kjell - som längtar efter en Elise
- Marcus N
- Forumveteran
Re: Lotus Elise
För de pengarna får du ett högerstyrt vrak från England! du måste hosta 100tkr till om du vill ha en vänsterstyrd.
Lotus Elise -97
Hej Kjell,
Du kan läsa tråden "Elise priser" under rubriken Allmänt så får du lite mer info om prislägen. Det är nog omöjligt att hitta en Elise i Sverige under 100.000 kr, även om den är högerstyrd, och särskilt inte om du vill undvika att "meka" med den. På det här forumet ska man väl inte rekommendera andra bilar än Lotus, men ett tips skulle ändå kunna vara att titta efter en MGF. Det är ju också en liten mittmotorbil med samma motor som Elise, men betydligt tyngre, så prestandan är ju inte densamma. Men en sådan i skapligt skick bör gå att hitta med din budget.
Du kan läsa tråden "Elise priser" under rubriken Allmänt så får du lite mer info om prislägen. Det är nog omöjligt att hitta en Elise i Sverige under 100.000 kr, även om den är högerstyrd, och särskilt inte om du vill undvika att "meka" med den. På det här forumet ska man väl inte rekommendera andra bilar än Lotus, men ett tips skulle ändå kunna vara att titta efter en MGF. Det är ju också en liten mittmotorbil med samma motor som Elise, men betydligt tyngre, så prestandan är ju inte densamma. Men en sådan i skapligt skick bör gå att hitta med din budget.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Ett annat tips som ligger nära din prisram , kan vara en Excel.
Kanske inte lika mycket racebil som Elisen,
men i närheten av dit utgångspris och framför allt en Lotus.
Nackdelen är att det inte är lika många Excel till salu som Elise.
Kanske inte lika mycket racebil som Elisen,
Nackdelen är att det inte är lika många Excel till salu som Elise.
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Hej !
Söker du fortfarande efter en Elise ska jag ev. sälja min S1:a.
Finns i Herrljunga (inte så långt från Borås)
hälsningar Håkan
Söker du fortfarande efter en Elise ska jag ev. sälja min S1:a.
Finns i Herrljunga (inte så långt från Borås)
hälsningar Håkan