Jag har installerat en MIL ersättare på min bil.
efter det så har det inte gått att få bort larmet för Katalysatorn.
bilen har rullat tillräckligt långt efter att den är installerad men det fungerar inte ännu
Resetar man larmet så dyker det upp igen efter en kort färd.
Hoppas jag inte hijackar din tråd om jag frågar vad du för att läsa av/resetta larmet med? Jag letar efter en OBD2(?)-device för detta.
Två gånger har vår MIL-lampa tänts då vi tankar på en och samma mack (som om sensorn för bensinlocket påverkas?) och den resettar sig inte själv heller. Första gången resettade vi den via bilhandlaren, men nu lyser den igen så jag tänkte göra det själv samt försöka undersöka närmre vad som orsakar det.
Stefan Persson
'05 Lotus Elise 111R/Federal
- Ses på asfalten om du redan är kvar
Nynelise wrote:Hoppas jag inte hijackar din tråd om jag frågar vad du för att läsa av/resetta larmet med? Jag letar efter en OBD2(?)-device för detta.
Två gånger har vår MIL-lampa tänts då vi tankar på en och samma mack (som om sensorn för bensinlocket påverkas?) och den resettar sig inte själv heller. Första gången resettade vi den via bilhandlaren, men nu lyser den igen så jag tänkte göra det själv samt försöka undersöka närmre vad som orsakar det.
Är bilen original? Byte till öppet filter eller avgassystem kan orsaka detta. Annars kolla tanklocket så det är korrekt stängt och tätt
Jag har installerat en MIL ersättare på min bil.
efter det så har det inte gått att få bort larmet för Katalysatorn.
bilen har rullat tillräckligt långt efter att den är installerad men det fungerar inte ännu
Resetar man larmet så dyker det upp igen efter en kort färd.