Problem med MIL ersättare

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
JohanSalo
Forumberoende

Problem med MIL ersättare

Post by JohanSalo »

Hej!

Jag har installerat en MIL ersättare på min bil.
efter det så har det inte gått att få bort larmet för Katalysatorn.
bilen har rullat tillräckligt långt efter att den är installerad men det fungerar inte ännu :(
Resetar man larmet så dyker det upp igen efter en kort färd.

Är det någon här som har erfarenhet av detta?

den är inköpt på eliseparts

//J
“Everything should be as simple as possible, but not simpler.” — Albert Einstein

Lotus Elise 111s
Nynelise
Användare

Post by Nynelise »

Hoppas jag inte hijackar din tråd om jag frågar vad du för att läsa av/resetta larmet med? Jag letar efter en OBD2(?)-device för detta.

Två gånger har vår MIL-lampa tänts då vi tankar på en och samma mack (som om sensorn för bensinlocket påverkas?) och den resettar sig inte själv heller. Första gången resettade vi den via bilhandlaren, men nu lyser den igen så jag tänkte göra det själv samt försöka undersöka närmre vad som orsakar det.
Stefan Persson
'05 Lotus Elise 111R/Federal
- Ses på asfalten om du redan är kvar
pelle75
Forumberoende

Post by pelle75 »

Nynelise wrote:Hoppas jag inte hijackar din tråd om jag frågar vad du för att läsa av/resetta larmet med? Jag letar efter en OBD2(?)-device för detta.

Två gånger har vår MIL-lampa tänts då vi tankar på en och samma mack (som om sensorn för bensinlocket påverkas?) och den resettar sig inte själv heller. Första gången resettade vi den via bilhandlaren, men nu lyser den igen så jag tänkte göra det själv samt försöka undersöka närmre vad som orsakar det.
Är bilen original? Byte till öppet filter eller avgassystem kan orsaka detta. Annars kolla tanklocket så det är korrekt stängt och tätt  :wave:
Per E
Lotus Exige -01 *SÅLD*
Alltombilen Alltomlankrediter
pelle75
Forumberoende

Re: Problem med MIL ersättare

Post by pelle75 »

JohanSalo wrote:Hej!

Jag har installerat en MIL ersättare på min bil.
efter det så har det inte gått att få bort larmet för Katalysatorn.
bilen har rullat tillräckligt långt efter att den är installerad men det fungerar inte ännu :(
Resetar man larmet så dyker det upp igen efter en kort färd.

Är det någon här som har erfarenhet av detta?

den är inköpt på eliseparts

//J
Har du lagt in frågan på http://forums.seloc.org/ ? Vad säger eliseparts de brukar svara snabbt riktigt bra kundservice  :wave:
Per E
Lotus Exige -01 *SÅLD*
Alltombilen Alltomlankrediter
Post Reply