LOTUS DAY SWEDEN - 2012 Ring Knutstorp

Träffar, bankörningar, möten etc.
Marcus N
Forumveteran

Re: LOTUS DAY SWEDEN - 2012 Ring Knutstorp

Post by Marcus N »

Ja problemet är väl att minst hälften av bankommiten egentligen startade den för att få köra mer på banan med likasinnade och inte bara hålla i trådarna så om det finns några själar i klubben som gillar att organisera träffar men inte rasta sin egen bil på banan så borde de ta över och låta nuvarande bankommiten få rasta sina bilar kommande träffar(för det är dom väl värda)
Angående huruvida vi ska bjuda in andra och hur annonseringen för kommande banträff ska ske så tycker jag att medlemmar i LCCS ska prioriteras och ett mail borde gå ut till samtliga medlemmar i god tid innan så alla som vill har chans att få köra i klubben innan vi släpper på icke medlemmar. Missade själv surt årets träff pga av inaktivitet på internet när träffen utannonserades har annars varit med alla år. Finns där sedan platser över bör de utannonseras till andra!
Sen tycker jag att en så stor klubb som LCCS kunde ordna 2 träffar om året själv saknar jag Sturup Raceway som träffen först var på och det lär inte var några problem att fylla 2 evenemang med en så stor ökad efterfråga på banträffar!
Lotus Elise -97
tomakarl
Forumberoende

Post by tomakarl »

Hej,

Jag är ganska ny i klubben och känner inte till historiken med banträffarna och de diskussioner som har förekommit.

Men man kan väl gissa att det är som vanligt i föreningar, att det är ett fåtal som gör det mesta för de flesta.

Som jag har förstått så är banträffarna förlagda till vår södra ände av landet.

En fundering är om det vore lättare att arrangera något liknande längre norrut i vårt avlånga land, då ett större antal Lotusägare får närmare till arrangemanget.
Vilket borde underlätta både för de som ska arrangera och delta.

Min mening är INTE att lägga mig i styrelsens och bangruppens arbete, utan lyfta upp en ide'.

Hoppas att jag inte trampar någon på tårna:)

M v h / Tomas
Tomas Karlsson

Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Post by oodsell »

Eftersom klubben numera har så många medlemmar som är intresserade av bankörning så finns det säkert utrymme för två träffar i klubbens regi. Det handlar mer om att hitta frivilliga som kan arrangera och ta ansvar för genomförandet. Det hade givetvis varit trevligt om vi kunde ha en träff i södra Sverige (Knutstorp eller Sturup) på våren och i mellansverige (Mantorp, Sviestad, Kinnekulle eller Gelleråsen) på sensommaren. Det är dock ganska trångt på banorna och att hitta en ledig helgdag kan vara svårt. Men om det finns några som är villiga att hjälpa till så är ni välkomna att höra av er till styrelsen.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

Under denna dag filmade jag en hel del för att göra "Lotus Day Sweden - The Movie".
Tyvärr så kunde min dator inte hantera HD-filmerna.  :bang:
Nu har jag köpt ny dator och har äntligen satt samman filmen.
Titta och njut av min amatörmässiga film om LOTUS DAY SWEDEN 2012.
Vill även passa på att tacka Jonas Bengtsson för att jag fick använda hans musik.  :up:
http://vimeo.com/58667769
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Puttriken
Forumberoende

Post by Puttriken »

Bra och underhållande film!  :race:
Patrik Törnqvist, Helsingborg.
Image
Ex ägare till bilen ovan, Elise 135 Sport -99