Bil eller MC? (delad tråd)

Här är ni välkomna att prata om allt mellan himmel och jord!
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Rickard »

Hon har inte talat om vad hon heter än, men det kommer nog när det blivit vår & jag har kört henne några mil :-).

Att få upp hojen i lägenheten blir ett senare problem, men som tur är så har redan massa polare anmält sig som frivilliga att hjälpa till :-D , märkligt för när jag skulle flytta senast så va det ont om folk som vill hjälpa till att bära...
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
a_annell
Forumberoende

Post by a_annell »

Frugan har haft tre Laverdor, 1000 kubikare och jag 2 1200or, var ju slutet 70tal och början 80 det värsta man kunde ha och dom vibrerade inte lika mycket som 750'n som man hade svårt att hålla i styret, iallafall på SFC'n. Sedan blev Laverda tyvärr snabbt frånsprungna och jämföra min Harris som är en 84a går inte samma vecka, så mycket lägre vikt och så mycket bättre väghållning.
Men din Laverda är riktigt vacker  :beer:

Rickard wrote:Eftersom jag nu gör mitt 1000:e inlägg på detta eminenta forum så tycker jag att det passar bra med att presentera min senaste älskling :loveu:
Hon är en Laverda 750 sf1 från 1973, på sin tid i stort sett det värsta man kunde köpa för pengar, vilket innebär att hon faktiskt hänger med rätt bra än i dag.

Jag fick se en likadan i en bok härom året & bestämde mig då omedelbart för att en sån skulle jag köpa, sen dess har jag letat. Och i torsdags blev jag så äntligen ägare till en :-D .
Skicket på mitt exemplar är enormt bra, detta antagligen till stor del beroende på att förra ägare (jag är 3:e ägaren) haft henne i vardagsrummet på vinterhalvåren sedan 1976 :shock: :shock: :shock: och därimellan endast kört 2800 mil !!!

It goes without saying, att mannen jag köpte henne av var en mycket speciell man...

Jag skulle kunna skriva en bok om detta köp & en del av mina andra fordons inköp genom åren & det kanske jag gör en vacker dag, men tills dess njut av några foton på italiensk mc design när den är som bäst ! Kan tillägga att hon låter precis lika bra som hon ser ut !
Nybliven Eliseägare
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

a_annell wrote:Frugan har haft tre Laverdor, 1000 kubikare och jag 2 1200or, var ju slutet 70tal och början 80 det värsta man kunde ha och dom vibrerade inte lika mycket som 750'n som man hade svårt att hålla i styret, iallafall på SFC'n. Sedan blev Laverda tyvärr snabbt frånsprungna och jämföra min Harris som är en 84a går inte samma vecka, så mycket lägre vikt och så mycket bättre väghållning.
Men din Laverda är riktigt vacker  :beer:
Jag trodde 1200:an (180 graders motorn) va den som vibrerade mest, min vibrerar ju bara alldeles underbart (dom 5 km jag har kört)  :bigl:

Korrigerar mig lite efter att ha kört några mil med laverdan idag, jag har ALDRIG upplevt såna vibrationer tidigare. Det finns nog inte en kvinna i världen som inte skulle uppskatta en åktur så som den skakade... :laugh:
Det va tom så att vid vissa varvtal kan man inte ens läsa texten på vägskyltarna...
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Post Reply