Track day sturup den 2:e Juni

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
Falan
Stamgäst

Post by Falan »

Tacka Stefan Mumm. :)
Falan (vit exige) ser ut att ungefär hålla de spåren. Att prova olika lösningar är inte fel, man får välja vad som känns bäst. Fast det gick fort för dig ändå.
Yep, men undrar vad som hade hänt om jag hade hållit samma spår som Falan?? Då jäklar hade han fått ännu mer blåflagg än vad han redan fick.  :bow: hehe
Jag får byta tillbaks till Yoko LTS (från nuvarande R888) så kan vi eliminera en felkälla :-D Seriöst så verkar LTS däcken vara lite klistrigare, samt komma upp i temp mkt snabbare än R888 vid "svalare" utetemp. Vid varmare utetemp så borde nog skillnaden vara mindre till arbetstemp. Jag kommer att testa mer under sommaren. R888 verkar dock ha mkt bra livslängd, vilket även ett par Speedster Turbo ägare har konstaterat.

Återigen tack för sparringen på banan kotten. Du är erkänt snabb! Och grattis till vinsten i senaste slalom cupen  :bow:
Marcus N
Forumveteran

Post by Marcus N »

Är falans en Exige S? och är Kottens bil snabbare än hans gammla ännu(isf hur mkt)?
Lotus Elise -97
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Både Patriks och Lasses Exiger är utan kompressor. Lättast att skilja Exige med kompressor från utan kompressor är att titta på frontspoiler, sidoluftintag och bakvinge; är dessa svarta så är det en Exige, är de lackade i bilens färg är det en Exige S.

Så om ni tittar på bilderna kan ni se att den gula bilen med texten Wendels på fronten är en Exige S.

hälsn
Lasse
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
kotten
Forumveteran

Post by kotten »

Det var lite roligt vid 8:03 på part 1.....  :eek:
Lars Johansson - LINKÖPING
**SÅLD** Lotus Elise 111S S1 **SÅLD**
**SÅLD** Lotus Exige -06 **SÅLD**
**SÅLD** Caterham R400 Superlight -05 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf GTI DSG -06 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf R DSG -10 **SÅLD**
BMW 335D -08
Piaggio Typhoon -97