Byte av avgas i Elise (Toyota motor)
Re: Byte av avgas i Elise (Toyota motor)
Jag har Quicksilver grenrör, racecat och ljuddämpare på min Exige s2. Bytte utan att ta bort rear clam. Nu låter den som en sportbil. Men jag har inte lyckats tysta andra syresonden. Det tar ett tag innan katalysatorn blir varm och CO nivån går ner. MIL lampan lyser.
- nickeluring
- Forumberoende
Re: Byte av avgas i Elise (Toyota motor)
Igår plockade jag bort ljuddämpare och cat. Det var inga problem alls att komma åt förutom ena lambdasonden som satt lite illa till. Jag lyfte bara upp bak lite grann och satte den på 2 pallbockar.
Jag kikade på grenröret och det ser ju faktiskt inte omöjligt ut att plocka bort det. Man får kanske plocka bort en plåt till undertill för att komma åt från fler håll. Och så kanske det blir lättare om man hissar upp den lite till. Vi får se om det kanske blir ett 4-2-1 rör oxå. Jag tror det skulle ge ett mysigt ljud.
Jag kikade på grenröret och det ser ju faktiskt inte omöjligt ut att plocka bort det. Man får kanske plocka bort en plåt till undertill för att komma åt från fler håll. Och så kanske det blir lättare om man hissar upp den lite till. Vi får se om det kanske blir ett 4-2-1 rör oxå. Jag tror det skulle ge ett mysigt ljud.
Nicke
Elise R
Elise R