Track day sturup den 2:e Juni

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Lasse H wrote:Rickard !

Eftersom jaktsäsongen tyx börja nästa vecka (?) så förstår jag inte varför du tar byte med dig till landets mest vilt-täta landskap ? Här i Skåne har
vi stora stammar både av stepphöns och parkettfasaner. Dessa arter
lär vara jaktbara året runt. Brukar flockas kring dansrotundor, hotell och andra nöjespalats.

hälsn
Lasse H
Fel av mig...
:( Man ska ju inte ta med bullar till kalas som vi säger här i småland.

Men nu är det ju så att jag ska koncentrera mig på bilar hela dagen å då blir de ju lite stressigt att hitta hotell sällskap efter en ev middag på kvällen. Men du kanske ställer upp som guide & jakt sällsakp ?

(å nu spårade även denna tråd ur... F´låt )
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

svara gärna så fort du kan men får vi besked en vecka innan så skall det inte vara några problem.
Mikael, Fisker Karma
mogge
Forumberoende

track day

Post by mogge »

Lasse H wrote:Rickard !

Eftersom jaktsäsongen tyx börja nästa vecka (?) så förstår jag inte varför du tar byte med dig till landets mest vilt-täta landskap ? Här i Skåne har
vi stora stammar både av stepphöns och parkettfasaner. Dessa arter
lär vara jaktbara året runt. Brukar flockas kring dansrotundor, hotell och andra nöjespalats.

hälsn
Lasse H
Synnerligen intressant, äterkommer ASAP
Morgan
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.
Plus2
Forumveteran

Post by Plus2 »

I Sydsvenskan idag kunde man läsa på familjesidorna att en av medarrangörerna fyller 40 år den 5:e maj :-D

Grattis Marina :flag:

Mvh,
P-O
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Instämmer i gratulationerna !!!
 :beer:

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

Alla som har anmält sig har nu fått ett mail, jag lägger informationen här nedan:

Här kommer information om middagen och övernattning som vi tagit fram i bifogad pdf fil.

Senaste datum jag måste ha Er bokning för detta är den 21:e Maj så e-posta mig innan dess om Ni vill boka.

Betalning sker ej till LCCS utan på plats till värdshuset.

För Er som skall köra på bana behöver vi även veta vilken grupptillhörighet Ni vill köra i vilket Ni e-postar till mig innan den 19:e Maj. Välj

Grupp A,B eller C (se bifogad fil)
Grupp A Debutanter

Grupp B Vana förare. De som har kört på bana någon eller några gånger tidigare.

Grupp C Rutinerade/Licensierade förare.

Glöm inte anmäla om Ni skall ha lunch under dagen och sätt in 120kr per person till vårt konto. (LCCS postgiro 839745-7. Ange Namn + sturup bankörning och anmälningsnummer)

Information om övernattning och middag på kvällen nedan:

Konferens & Hotell
Värdshusvägen
240 13 Genarp
Tel. nr: 040-480541
Fax. nr: 040-480573
Internet hemsida: http://.www.hackeberga.com

Fågelmenyn á 320,-
Nässelsoppa med Limegrillade Havskräftstjärtar
på Gulbets carpaccio, solrosskott & Ärtskott (75,-)
Nettle soup with Lime grilled Norwegian Languster on Yellow Beetroot carpaccio & sticks of Sunflower & Peas
Timjansdoftande Fasanbröst & lår med en Potatis, Palsternacks & Marsvinshomskaka samt Honungsgrillade Hällestads Champinjoner i Timjan & Tomatsky (190,-)
Pheasant with Thyme on a Potatoe, Parsnip Cheese cake with Mushroms grilled with Honey and served with a Tomatoe/Thyme juice
Havtorns & Basilika parfait med ljumna Kardemumma syltade Aprikoser & Basilika stick (80,-)
Sea backthorn & Basil Parfait with sligthly warm Apricots spiced with Cardemum and served with Basil biscuits

Pris boende: 1015:-+moms/person i enkelrum och 815:- + moms i dubbelrum.
(All dryck tillkommer priset.)

Vi reserverar oss för eventuella ändringar i menyerna.
Vi tar givetvis hänsyn till allergiker och individuella önskemål.
Endast förbeställning.
OBS! Boka innan 2007-05-21
Mikael, Fisker Karma
Marcus N
Forumveteran

Post by Marcus N »

Om jag fattat det rätt så måste jag ha taket på och rutorna stängda på min elise när jag kör på banan!?(låter varmt utan AC) men om jag hade haft en 340R hade jag sluppigt det för att den inte har något tak/fönster!? känns knepigt.

Måste halsen vara täckt? Var får man tag på ett par handskar som täcker handlederna i skinn eller icke brännbart material(vill inte köpa några dyra racinghandskar)
Lotus Elise -97
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Ja, Marcus, det stämmer. En bil som saknar tak och och dörrar kan trots detta bli godkänd på besiktningen. Dock måste du ha fyrpunktsbälte för att få komma ut på banan. Självklart kan man ifrågasätta om detta är rättvist, men det är bankommitténs uppgift (eg körledarens) att se till att varje fordon som släpps ut på banan är så säkert som det är möjligt.
Kanske hjälper det om man tänker på att reglerna är till för oss själva ?
Beträffande handskar så är jag övertygad om att ett par "normallånga" handskar får besiktningens godkännande. Har du svårt att motivera införskaffandet av riktiga nomexhandskar, vilka ju är så långa att de med god marginal täcker handleden, så får du kompensera med att ha lite extra långa ärmar på din bomullströja. Bör ej var någon glipa emellan.
Jag kan ta med mig ett par extra handskar som du kan få låna om så behövs. Bara storleken passar ! Handskar är ju dyra, men om du har för avsikt att uppträda på banträffar flera gånger så kan det vara en god idé att investera i ett par. Finns i flera prisklasser. Rätt skötta håller de länge.
Observera att om man har mocca-klädd ratt så bör handskarna vara klädda i greppytorna med samma material och motsvarande med skinnratt. Alltså mocca mot mocca och skinn mot skinn. Att blanda materialen ger sämre grepp.

hälsn
Lasse H
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Ett förtydligande: Det är bara bilar som saknar dörrar och tak, typ 340R, som måste ha minst 4-punktsbälte. I en Elise räcker det vanliga rullbältet. Sen är det en annan sak att på bana är 4-punktsbälte oändligt mycket bättre än 3-punkts rullbälte.

hälsn
Lasse H
JohanSalo
Forumberoende

Post by JohanSalo »

Nu ligger inbjudan ute på rejsa.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=522876#522876

//J
“Everything should be as simple as possible, but not simpler.” — Albert Einstein

Lotus Elise 111s
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran

Post by EXCEL,PATRIK. »

Hej.
I dagens Sydsvenskan finns en liten artikel i trafikdelenom vårt evenemang på Sturup. I går ringde en reporter från tidningen och ställde lite frågor, de är intresserade av att komma och göra ett reportage om vår bandag.
Om möjligt så vill de ha en bil från Svedalatrakten som ska köra i klass A, och skriva om.
Finns det någon som passar på detta ? i så fall, skicka ett PM till mig.

Må gott
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

Eftersom vi har några avbokningar har vi några platser kvar ifall någon som ångrat sig. Även icke LCCS och lotusar välkomna.

Maila mig i så fall.
Mikael, Fisker Karma
JohanSalo
Forumberoende

Post by JohanSalo »

Hej

Jag bara undrar hur många platser som är kvar?

//J
“Everything should be as simple as possible, but not simpler.” — Albert Einstein

Lotus Elise 111s
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

vi har just nu 7st platser kvar
Mikael, Fisker Karma
kotten
Forumveteran

Post by kotten »

Jag har ett litet logistikproblem till helgen.

Jag skall serva min bil på Wendels den 1-juni och jag kommer att dra den på släp. Jag har därmed två bilar i Skåne.

Vi skall sova på hotell i Malmö och jag vill slippa ta två bilar in till City, så jag skulle vilja parkera ett släp och min Lotus på något bra ställe i närheten av Malmö/sturup?

Finns det någon vänlig som kan hjälpa mig?
Lars Johansson - LINKÖPING
**SÅLD** Lotus Elise 111S S1 **SÅLD**
**SÅLD** Lotus Exige -06 **SÅLD**
**SÅLD** Caterham R400 Superlight -05 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf GTI DSG -06 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf R DSG -10 **SÅLD**
BMW 335D -08
Piaggio Typhoon -97
Post Reply