Bankörning Linköping Motorstadion (Sviestad) 24 juli
Beror nog lite på svaren här. Yvonne följer nog med om det blir lite social samvaro och övernattning. Snabbtur Sthlm t.o.r. samma dag med bara bilsnack och bankörning är nog inte lika "intressant"Tobbe wrote:....Någon fler som tar med sin respektive, eller skall man lämna dom hemma ?
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
För mig blir det sthlm t-o-r samma dag om jag får ihop bilen ordentligt så jag vågar köra bana med henne.
Min respektive är min bil & utan henne åker jag ingenstans...
Min respektive är min bil & utan henne åker jag ingenstans...
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
I så fall tar jag med hustrun. Hoppas fler hakar på.Birger wrote:Vi kommer till Linköping fredag kväll, dvs undertecknad med hustru och barn, och reser hem söndag. Det skulle vara hemskt tråkigt om endast vi var kvar lördag kväll. Från min horisont sett är det lika viktigt att umgås lika mycket på som sidan av banan, speciellt för familjen.![]()
Har du någon "förutfattad mening" om hotell och/eller restaurang för kvällen?
Göran Forslund
Jag vill rikta ett stort och varmt TACK till Birger för hans fantastiska insats. Birgers erfarfenhet och förmåga att balansera bestämdhet och "frihet under ansvar" är beundransvärd och inger inget annat än respekt.
Att dessutom åka så långt för att låta oss andra ha kul gör mig stum av beundran.

Att dessutom åka så långt för att låta oss andra ha kul gör mig stum av beundran.

Göran Forslund
Superkul event!
Lyckades hålla liv i den gamla Europan, den gick faktiskt för full maskin( dvs varvade mot ventilsläpp varje gång) i hela 35 minuter i sista passet.
Hoppas någon tog lite fler bilder?!, det var också kul att se en race replica( Ferrari 312 PB) och en daytona som inte bara stod på utställning utan som faktiskt användes friskt.

Lyckades hålla liv i den gamla Europan, den gick faktiskt för full maskin( dvs varvade mot ventilsläpp varje gång) i hela 35 minuter i sista passet.
Hoppas någon tog lite fler bilder?!, det var också kul att se en race replica( Ferrari 312 PB) och en daytona som inte bara stod på utställning utan som faktiskt användes friskt.
joakim
SE highwing
SE highwing
Här är några fler bilder:

Jag var väl inte snabbast runt banan direkt, men för att vara första gången(förutom 4 varv på Midlanda banan), så gick det väl hyffsat. Tyvärr så ville inte bromsarna vara med på slutet, så det blir nog en uppgradering till lite bättre saker.

Pratade lite med ägaren till Daytonan, en trevlig herre som hade tävlat med bilen i en massa år.

512 BB, Mumma!

Skulle inte tacka nej till någon av dom...

Jag var väl inte snabbast runt banan direkt, men för att vara första gången(förutom 4 varv på Midlanda banan), så gick det väl hyffsat. Tyvärr så ville inte bromsarna vara med på slutet, så det blir nog en uppgradering till lite bättre saker.

Pratade lite med ägaren till Daytonan, en trevlig herre som hade tävlat med bilen i en massa år.

512 BB, Mumma!

Skulle inte tacka nej till någon av dom...
Esprit Turbo -88 *SÅLD*

Många Lotusar i depån - Eliserna dominerade stort men två stycken Europa, en Esprit, en Elan S3 och en Elan +2 fanns också på plats, plus ett par Seven-varianter.

Admin på väg in i chikanen på långa rakan.

En bild till dig Micke

Japansk rallyteknologi mot brittiska lättviktsbyggen.

Ferrari "Daytona", långt ifrån utställningsskick men den hade charmig bruks-patina och underbart ljud...

Dick och Peter i samtal, kanske om Elisens förträfflighet som banåkabil eller sportavgassystem.....

Mycket fin Elan - i skick som ny (för övrigt till salu).

I väntan på att få komma ut på banan....

Rejsig Elise 111S.

Mattias i Elan +2 S130 jagas av Göran i Elise S1.

Nämnde jag att det var många Eliser på plats

Erik och Staffan, i bakgrunden är Joakim på väg ut på banan.

Europa stilstudie del 1: Mats

Europa stilstudie del 2: Joakim

Erik utforskar Exigens gränser.

Gammalt och nytt.

Ferrari 312 Replica, kördes inte bara på bana utan även för egen maskin till banan

Peter med polare.

Magnus, Esprit V8-GT
Tack för bilden/bilderna Magnus!!!
(Den sista smilisen hade inget där att göra, tyckte bara det var roligt att använda den en gång då jag inte sett den förut
)
(Den sista smilisen hade inget där att göra, tyckte bara det var roligt att använda den en gång då jag inte sett den förut
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.