Vad tycker ni? Ser ut att kunna rumstera en rätt rejäl pjäs till motor i baken, eller hur? Undrar dessutom om baklysena ska vara så oproportionerligt smala?

Boxster = öppen sportbil, visserligen snygg men ingen coupe.Atariman wrote:Boxster & Cayenne?Lotus wrote:Varför "vågar" inte Porsche släppa greppet om denna modell och utveckla en helt ny volym modell som inte ser ut som 911:an?
Tänkte mest att jag skulle svara på din fråga om de inte borde tillverka volymmodeller som inte ser ut som 911. Boxstern är ju i princip den modell som räddade Porsche ur krisen, och tanken är väl att Cayenne ska fortsätta bidra till att hålla företaget kvar i topposition som mest lönsamma biltillverkare.Lotus wrote:Boxster = öppen sportbil, visserligen snygg men ingen coupe.
Cayenne = Är det vad man tycker en Porsche skall vara?
Så länge 911:an har en trogen publik och säljer de volymer den gör finns det väl inget skäl att sluta tillverka den? Alla försök att hitta ersättande modeller hittills har ju misslyckats.Lotus wrote:Vad jag menar är...ta bort 911:an och ersätt den med en ny modell.
Cayenne var jag inte särskilt impad av när den kom, men efter att ha insett vilket monster den är (sin vikt till trots, eller kanske just pga den!Lotus wrote:Sedan kan de gärna behålla Boxstern ett tag till. okey då, den andra Jeep Porsche kan dom väl behålla ett tag till...nån vecka eller så...![]()
Undrar varför Lotus inte är mer lönsamma...Lotus wrote:Undra varför inte Lotus börja tillverka en sportig Jeep??