Importera en Elise s1 från England?

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
George H.
Användare

Post by George H. »

Aha! tackar för tipsen!

Va, finns det ett Discoveryprogram som är tillägnat Elisen? Otroligt, vill se!!
Funderar på att byta min Austin-Healey mot något snabbare och enklare...som en Elise
Guest

Post by Guest »

George H. wrote:Aha! tackar för tipsen!

Va, finns det ett Discoveryprogram som är tillägnat Elisen? Otroligt, vill se!!
Bara att beställa

http://www.lotus-books.com/
George H.
Användare

Post by George H. »

Hm. Jag undrar - ni som kör Eliser, är ni nöjda? Stora problem? Största enskilda reparationsutgiften? Jag har läst massor av tester och reportage om Elisen, och även besiktigat en i verkligheten. Den är den mest vansinnigt läckra bil jag sett, men jag vill inte heller riskera att falla offer för mitt eget habegär genom att ta vatten över huvudet.

Svårt val, inte minst med tanke på att jag måste göra mig av med en älskad frogeye för att kunna förverkliga Elise-drömmarna...
Funderar på att byta min Austin-Healey mot något snabbare och enklare...som en Elise
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

George H. wrote:Hm. Jag undrar - ni som kör Eliser, är ni nöjda? Stora problem? Största enskilda reparationsutgiften?.
Jag köpte min ny 1998. Den har gått 7000 mil. Den enda rena rep.utgiften är en bytt kulled i styrningen. Däremot har den kostat åtskilligt ändå, men det är en annan historia ......135 uppgraderingen, sportdämparsystem, sportavgassystem, K&N luftfilter, många omgångar däck, etc.
Det är så svårt att låta bli att göra en suverän bil ändå bättre. :lol:

Nja, det jag sa tidigare om enda rep.utg. var inte riktigt sant ....men dom andra utgifterna har inte berott på bilens kvalitet utan på förarens  :eek:
(just nu står den på verkstaden för att få fronten omlackad)
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Post Reply