Ny på forumet idag.. Har precis kompletterat min bilpark med en Lotus Europa S -07 i mycket fint skick.
Har hört att det finns en englandsimporterad bil i svedala sedan tidigare. Är jag nummer två med min Tyskimport?
Finns det fler Europa S ägare här?. I veckan blir det regbesiktning..
Lotus Europa S
Lotus Europa S
Bengt
Lotus Evora 400-16 (tidigare Europa S-07)
Shelby Gt
2* Lancia -ypsilon samt Delta
Moto Guzzi V100 Mandello
Shelby Gt
Moto Guzzi V100 Mandello
- Graf Orlok
- Forumveteran
Re: Lotus Europa S
Välkommen!
Rickard A har en nyare Europa: viewtopic.php?f=11&t=5817&start=15
Sen vet jag att det såldes en Europa S (med ljusbrun skinninredning) från Mjölby härom året. Vet dock inte om köparen är medlem. Så några finns det i omlopp, men inte är de många!
Med Tyskimport, betyder det att den är vänsterstyrd? Isåfall är du nog först.
Rickard A har en nyare Europa: viewtopic.php?f=11&t=5817&start=15
Sen vet jag att det såldes en Europa S (med ljusbrun skinninredning) från Mjölby härom året. Vet dock inte om köparen är medlem. Så några finns det i omlopp, men inte är de många!
Med Tyskimport, betyder det att den är vänsterstyrd? Isåfall är du nog först.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Grattis till en snygg bil !
Som ovan nämts så finns det 2 bilar till i landet (minst).
Som ovan nämts så finns det 2 bilar till i landet (minst).
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Hej Rune (?)
Välkommen till forumet och förstås välkommen som medlem i klubben. Om du inte redan är medlem så finns info på hemsidan om hur du blir det. Sedan vore det kul om du kunde lägga ut en bild på bilen här på forumet.
Välkommen till forumet och förstås välkommen som medlem i klubben. Om du inte redan är medlem så finns info på hemsidan om hur du blir det. Sedan vore det kul om du kunde lägga ut en bild på bilen här på forumet.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Kul med fler Europa S i Sverige - en klart underskattad bil i mina ögon. Du kanske har sett att den finns presenterad på klubbens hemsida? Direktlänk: http://www.lccs.nu/models/europa_s.html. På forumet finns även en del som vi kallar "Våra bilar" där du är varmt välkommen att lägga upp en tråd om din bil. Det finns även en del på hemsidan, under rubriken Galleri, där medlemsbilar presenteras. Vår webmaster Per blir säkert glad om du vill bidra med lite bilder och en kort text även dit.
Var i landet håller du till? Komplettera gärna din användarprofil med ort. Klubben har regionsansvariga för Skåne, Småland, Göteborg, Östergötland, Stockholm samt nytillkomna Norrland. Dessa personer är sammanhållande för regionala aktiviteter samt har ett urval av artiklar ur klubbshoppen till försäljning på lokala arrangemang. Större arrangemang där klubben i någon form är engagerad återfinns i kalendern på hemsidan http://www.lccs.nu/calendar/calendar.html emedan mer spontana träffar återfinns här på forumet under "Evenemang".
Var i landet håller du till? Komplettera gärna din användarprofil med ort. Klubben har regionsansvariga för Skåne, Småland, Göteborg, Östergötland, Stockholm samt nytillkomna Norrland. Dessa personer är sammanhållande för regionala aktiviteter samt har ett urval av artiklar ur klubbshoppen till försäljning på lokala arrangemang. Större arrangemang där klubben i någon form är engagerad återfinns i kalendern på hemsidan http://www.lccs.nu/calendar/calendar.html emedan mer spontana träffar återfinns här på forumet under "Evenemang".
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Ser att det är fler som gillar leksaker här..
Har en Shelby GT 500 som jag köpte i stort sett ny 2008 + nu Lotusen samt i huset JEEP Wrangler, skoter,liten tvåhjuling samt en tjänstebil...DKW A3-14 ..-utan körkänsla ,TV-spelsstyrning + massa sk.fel och problem..
Imorgon regbesiktning..
Lotusen är efter genomgång nu i kanonskick-KUL kul..
Skall lägga upp någon bild..
Har en Shelby GT 500 som jag köpte i stort sett ny 2008 + nu Lotusen samt i huset JEEP Wrangler, skoter,liten tvåhjuling samt en tjänstebil...DKW A3-14 ..-utan körkänsla ,TV-spelsstyrning + massa sk.fel och problem..
Imorgon regbesiktning..
Lotusen är efter genomgång nu i kanonskick-KUL kul..
Skall lägga upp någon bild..
Bengt
Shelby Gt
Moto Guzzi V100 Mandello
Shelby Gt
Moto Guzzi V100 Mandello
Kul med ytterligare en Lotus i Norrland, där det inte finns så många. Men vi har nyligen utsett en regionansvarig för Norrland, Lisa Greis (se under styrelse på hemsidan), även om hon bara bor strax norr om Dalälven.
Vi väntar ivrigt på bilder.....
Vi väntar ivrigt på bilder.....
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Hej!
Även jag är ny på forumet, och kul nog har jag också tagit in en Europa S i sommar! Har fått köra snart tre veckor i denna härliga maskin.
I juli fanns 2 inregistrerade, så nu bör det väl strax vara 4 totalt då. Börjar bli trångt!
Bilder på min kommer också snart så klart.
Även jag är ny på forumet, och kul nog har jag också tagit in en Europa S i sommar! Har fått köra snart tre veckor i denna härliga maskin.
I juli fanns 2 inregistrerade, så nu bör det väl strax vara 4 totalt då. Börjar bli trångt!
Bilder på min kommer också snart så klart.
Daniel Tenselius
Lotus Europa S -08
Lotus Europa S -08
- Graf Orlok
- Forumveteran
Nämen...
Vilken Europa-fest! Plötsligt har antalet ny-Europor i gamla Svedala dubblats. Underbart.

Vilken Europa-fest! Plötsligt har antalet ny-Europor i gamla Svedala dubblats. Underbart.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS