autoclassica.se fiskar?

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
kanzie
Stamgäst

autoclassica.se fiskar?

Post by kanzie »

Hejsan!

Vet någon något om autoclassica.se här? Jag hittade en annons de la upp 24:e april för en jättefin Elise (http://www.blocket.se/ystad/Lotus_Elise ... ?ca=21&w=3). När jag glad i hågen mailade dem om att få komma ut och titta på den svarade att den tyärr var såld men att de har ett annat objekt som är till och med bättre. Jag kikade på deras sida och ser du den blå blue valley racers-bilen som en av forumets medlemmar har annonserat om här tidigare. Det är säkert en kanonbil också men i min värld rätt långt från den annons jag kontaktade dem för.

När jag sedan tittade vidare så finner jag att samma annons som jag hittade på blocket och som de säger är såld ligger även kvar på deras egen hemsida som en bil de har till salu. På blocket har de under tiden lagt upp den nya bilen så att underhålla sina utlagda annonser har de alltså gjort, vilket får mig anse att det är avsiktligt de lämnat kvar bilen som inte finns som till salu.

Det är egentligen inte hela världen men jag tycker det är lite fuffens fasoner att annonsera om bra bilar som inte finns för att vid kontakt med potentiella köpare istället presentera de bilar man just nu har inne? Är jag kanske bara överkänslig eftersom jag var så glad över att äntligen hitta en kandidat till posten "drömbilen 2013".

Om någon av er känner de som jobbar på autoclassica kan det vara trevligt med en förklaring och kanske att de tar bort annonser för bilar de faktiskt inte säljer på blocket.
Skottgroda
Användare

Re: autoclassica.se fiskar?

Post by Skottgroda »

Med varning om Off-topic och fel forum..

Jag har ingen erfarenhet av Autoclassica men rent allmänt så är situationen som du beskriver inte alls ovanlig, allt går ut på att få in kunden i affären. Men jag håller med dig, jag blir besviken när det är uppenbart att bilen i en annons inte varit tillsalu på länge och att de försöker kränga någonting annat istället. Men det kan ge en öppning för att pruta!

Det bästa/värsta var när jag var på jakt efter en VW Golf och blev erbjuden en V70 istället då golfen redan var såld, enligt säljaren nästan samma typ av bil...

Hälsningar
Håkan
"Yellow, but no Chicken" Saffron Yellow Lotus Elise 111R -05
Till vardags Honda Civic -19 Diesel
bencollins
Stamgäst

Re: autoclassica.se fiskar?

Post by bencollins »

hej, jag har också letat efter en fiat 600D  :slow: på den websäjten, en annons :wild: "baserade i spanien" :down:, tyvärr var bullshit. :fighting10:
men köpt elise istället  :hyper:
Post Reply