Billig försäkring Lotus Esprit V8a

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran

Post by EXCEL,PATRIK. »

Även jag hr LF entusiast till min bil och ska man prata om bruksbil så är nog min närmre, jag har baksäte. När jag frågade om försäkring så fick jag ett besök av en repressentant från bolaget ifråga, sen var det grönt. Och biligt är det med. ca1300 hel år helförsäkring. Kan inte förså hur man kan tycka att Esriten är en bruksbil. Vor intres att höra hur det går.
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

ja det låter helknasigt att LF Skåne inte ville ta min, jag måste väl ha haft otur med ombud men de kan ju inte ha så många som håller på med entusiastbilar.
Mikael, Fisker Karma
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

ja jag säker på att de inte vill tappa en nuvarande helförsäkring. Läste nedan att även klubben kan besiktiga ens objekt så kanske funkar den vägen om de inte ändra sig efter lite påtryckningar:

Om du medlem i en klubb, som vi samarbetar med, kan du vända dig dit och teckna försäkringen. Din klubb gör den nödvändiga besiktningen av ditt fordon. Du ska också vända dig till din klubb för förfrågningar om försäkringen. Det är först när din klubb har besiktigat och godkänt din bil, som försäkringen kan börja gälla.

Vi tar gemensamt med klubben ställning till inom vilken premieklass din bil ska placeras. Detta bestäms av värdet på din bil. Av administrativa skäl måste vi registrera det högsta värdet i varje premieklass. Detta "maxvärde" finns angivet på ditt försäkringsbrev. I händelse av skada sker dock en bedömning av det gällande marknadsvärdet för din bil inom ramen för den aktuella premieklassen.
Mikael, Fisker Karma
Cartman
Forumberoende

Post by Cartman »

Ring Susab. Eller kolla in på www.susab.com.
DE är billiga på bilförsäkringar.  :wave:
Åtminstone på "vanliga bilar" och på japanska "sportbilar".
Kalle, bara ytterligare en wannabe som ÄLSKAR Elise.
www.oldgents.com
Clejsen
Användare

Tala om hur det gick Micke!

Post by Clejsen »

Hej...jag hittade hit!

Du får gärna berätta om hur det gick med din försäkring. Skulle vara trevligt att få ner "avgiften" lite på kärran.

MVH
Claes
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

trygghansa är det billigaste jag hittat än så länge följt av LF, tryggsgarageförsäkring var också mycket lägre ifall man skall ställa av bilen på vintern
Mikael, Fisker Karma
Post Reply