Johanna wrote:Eliser är riktigt fina bilar, så det är inte konstigt att ha en böjelse mot dem. Det har jag med
Man måste ha en "böjelse" mot dem...annars kommer man inte in i bilen...
(Och där skrevs ännu ett vansinnigt och meningslöst inlägg av mig... )
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Johanna wrote:Eliser är riktigt fina bilar, så det är inte konstigt att ha en böjelse mot dem. Det har jag med
HAHA!!! Det har du helt rätt i, men det blir mer spännande om man dessutom har kjol på sig i processen, det kräver nog lite extra träning. Fast det kanske blir mer att titta på Tur att det är flera grabbar i klubben som inte har detta problem
Hej Nillet,
Mycket fin film, du verkar följa linjerna som Stefan gick med oss riktigt fint Skönt att det finns rörliga bilder att titta på ifrån dagen ifall jag längtar tillbaka (och det gör jag, fast mer framåt!). Första delen av banan var roligast, där man kan gasa igenom kurvorna ända tills man behöver bromsa inför idioten. Bjarne har i alla fall fått igång Miss Sophie igen, men det verkar som om vi behöver byta toppackning Kompressionen är inte samma på alla fyra cylindrar
Hälsningar,
Johanna
Hej Nillet,
Mycket fin film, du verkar följa linjerna som Stefan gick med oss riktigt fint Skönt att det finns rörliga bilder att titta på ifrån dagen ifall jag längtar tillbaka (och det gör jag, fast mer framåt!). Första delen av banan var roligast, där man kan gasa igenom kurvorna ända tills man behöver bromsa inför idioten. Bjarne har i alla fall fått igång Miss Sophie igen, men det verkar som om vi behöver byta toppackning Kompressionen är inte samma på alla fyra cylindrar
Hälsningar,
Johanna
Mellan film 1 och 2 hade jag Henric i bilen, han tipsade mig om andra linjeval vilket jag försöker träna på i film 2.
Men det är nog svårt att se skillnad eftersom jag glömmer bort mig (men ge mig en dag till så skall de nog sitta).
Kurvpartiet efter rakan och fram till NGK/Micro-krönet var han nöjd med.
Hej Nillet,
Hälsningar,
Johanna
Mellan film 1 och 2 hade jag Henric i bilen, han tipsade mig om andra linjeval vilket jag försöker träna på i film 2.
Men det är nog svårt att se skillnad eftersom jag glömmer bort mig (men ge mig en dag till så skall de nog sitta).
Kurvpartiet efter rakan och fram till NGK/Micro-krönet var han nöjd med.
Skönt! Jag har börjat försöka titta linjer på den tråkiga vägen till och från jobbet samt träna på att hålla ratten vid kvart över tre och inte använda koplingen mer än nödvändigt. Det sista är det svåraste, gammal vana som ska vänjas om, men jag är i alla fall på rätt väg. Sedan kan man inte köra likadant på bana som på väg, tyvärr, men det får man leva med
HAHA!!! Det har du helt rätt i, men det blir mer spännande om man dessutom har kjol på sig i processen, det kräver nog lite extra träning. Fast det kanske blir mer att titta på Tur att det är flera grabbar i klubben som inte har detta problem
Man vet aldrig...kanske finns det transvestiter i klubben...och det lär ju bli en syn man sent glömmer om man lyckas få se "något" i det fallet.
Annars är det ganska spännande att se om vi män...läs jag...får in alla magarna på en och samma gång när vi skall in i bilen...eller ut.
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Det krävs en viss smidighet, men det betyder i alla fall att Lotus Elise bara kan framföras av relativt unga viga personer och inte en massa gamla stela gubbar Då är det helt enkelt den dag man inte kommer in eller ut ur Elisen som det är dags att inse att man har blivit gammal och osmidig Hoppas det dröjer många år och att det kommer bli många fler bandagar innan den dagen!
När du tränar aktiv bilkörning i din lilla fina bil
så tycker jag att du ska prova at hålla ratten kvart i
tre istället för kvart över ! Du ska se att det går lättare.
Sen vill jag bestämt avliva alla rykten om att jag bytte bort min
Elise till en Seven pga att jag började bli gammal och stel !
Det var andra skäl som styrde det beslutet. Och gammal och
stel var jag redan när jag köpte min första Elise.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
När du tränar aktiv bilkörning i din lilla fina bil
så tycker jag att du ska prova at hålla ratten kvart i
tre istället för kvart över ! Du ska se att det går lättare.
Sen vill jag bestämt avliva alla rykten om att jag bytte bort min
Elise till en Seven pga att jag började bli gammal och stel !
Det var andra skäl som styrde det beslutet. Och gammal och
stel var jag redan när jag köpte min första Elise.
hälsn
Lasse H
Hej Lasse,
Träningen sker i min lila fina bil, altså den dagliga Piratkopia (Opel Corsa 1.4 Swing) som jag använder normalt, den blir inte lika upprörd över tråkiga vägar som Miss Sophie och jag
Det var såklart kvart i tre jag menade, blandade ihop det med kvart över nio, tack för rättelsen! Kanske skulle prova det andra bara för att få lite mer utmaning
Inte visste jag att du var gammal och stel? Egentligen tänkte jag mer på folk utanför klubben som missar Elisen bara för att de tycker den är svår att ta sig in och ut ur, stackars dem!
Hälsningar,
Johanna
Retsticka ? Jag !!??
Förstod ju visst att du skrivit fel, men...
Du får säga som min dotter sa när hon fått sin
första klocka " Pappa, vad var det nu den lilla visaren
är till för ?"
Och visst är jag stel, Gammal också för den delen.
Men det är ju något som alla blir om dom bara får
vara med tillräckligt länge. Sen upptäckte jag att det
var fler än jag som var lite stela. Hade tagit bort mitt
Petty-bar och satt tillbaka min passagerarstol, då jag
gissade att det skulle vara några som ville åka en runda
med min bil. Och visst var det så. Fast jag trodde det
skulle innebära slutet för min högra ½-dörr. "Alla" sparkade
i den när dom skulle kliva i eller ur bilen, så jag var rädd
att den skulle gå sönder.
Som väl var höll den så ingen skada skedd.
Men nu är passagerarstolen urplockad igen.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Får instämma i hyllningarna till Patrik, Lasse & Co i bankommittén för ett utmärkt arbete med årets banträff på Ring Knutstorp. Jag har knappt ens hunnit titta på bilderna från dagen då det där jobbet som finansierar hobbyn tar all tid i anspråk just nu. Skall försöka få in några fler körningar på Ring Knutstorp under säsongen, men ser redan fram emot nästa års klubbkörning. Kul att träffa gamla och nya bekanta också. Nu märks det att säsongen är igång, även om vindarna är lite väl kyliga än för min smak. HT'n får sitta på ett tag till.