Hej
Jag har nu äntligen kommit så långt att det är dax att rulla ut Lotusen (en Europa Special) efter många år i garaget. Har gett den en ordentlig service och bland annat bytt bromsservon.
Den startar fint och svarar bra på gas men vid motorbroms och växling låter den som skytteföreningens årsmöte...
Vad är det som behöver justeras? Har tvättat munstyckena till förgasarna, kan det ha uppståt problem där? Kanske det bara är ålderskrämpor, den har ju faktiskt stått i 7 år...
Tacksam för alla förslag.
/Patrik
Baktändning när jag släpper gasen
Re: Baktändning när jag släpper gasen
Hej,
anledning att den smäller är att du får ut bensin i avgasröret som efterantänds, kolla flotörnivån eller om flotörnålen läcker..
:-)
anledning att den smäller är att du får ut bensin i avgasröret som efterantänds, kolla flotörnivån eller om flotörnålen läcker..
:-)
joakim
SE highwing
SE highwing
Har du Weber eller Dellorto ?
Morgan
Morgan
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.
Dellorto.mogge wrote:Har du Weber eller Dellorto ?
Så länge motorn går bra så bry dej inte om hur långa flammor hon skjuter..
Europa S1an skickar ibland iväg närmare 1 meter flammor när man släpper av efter rejäl acc och låter som en långsamt gående AKAN 20 mm kanon
Europa S1an skickar ibland iväg närmare 1 meter flammor när man släpper av efter rejäl acc och låter som en långsamt gående AKAN 20 mm kanon
Andreas Tysk
Lotus Europa S1 - 68
MGB GTSR - 70
Mini Van "1380 JANA" - 65
Lotus Europa S1 - 68
MGB GTSR - 70
Mini Van "1380 JANA" - 65
Dellorto : ??
Kolla acc. membranen så de är ''pigga''.
Morgan
Kolla acc. membranen så de är ''pigga''.
Morgan
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.