Kamremsbyten mm utförs...

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
Lasse
Forumveteran

Kamremsbyten mm utförs...

Post by Lasse »

Jag vet av erfarenhet att det är svårt att hitta verkstäder som vill göra kamremsbyten pga att detta är knökigt och s k "högriskjobb".
Espritägare (910+912 motorer) som vill få kamremmen bytt kan få det hos mig. Pris enligt överenskommelse + material (rem ca 1200:-). Jag lämnar inga garantier(!), men jag garanterar att den utförs "fackmannamässigt" i enlighet med "Lotus Sevice Notes" samt att remspänningen ställs med kalibrerat orginalverktyg från Lotus. Tyvärr kan jag inte ta V8 eftersom jag saknar spänningsmätningsinstrument för denna. Dessutom har jag aldrig gjort detta på en V8 så då blir det lite väl högrisk...
Jag kan tex också fixa byten av läckande packningar till drivaxlarna på alla Espriter med Renault-Alpine växellådor eftersom jag har orginalverktyg för detta (behövs...).
Övrigt efter förfrågan...

Jag bor i Sollentuna...

Skicka "pm" för förfrågningar så kontaktar jag...

Mvh /Lasse  :wave:
Last edited by Lasse on Wed 29 Oct, 2003 12:34, edited 1 time in total.
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Allt ovan enligt tidigare med tillägget att jag kan försöka vara behjälplig med det mesta som rör Esprit. Jag tror nog att kompetens för både A,B och C service borde finnas...

Dessutom så bor jag numera i Sollentuna, Stockholm.

Mvh /Lasse
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Jag kan härmed konstarera att jag sedan jag började hjälpa Lotusägare med kamremsbyten så har det blivit ett 20-tal st inklusive 1 Esprit V8. Ännu har ingen motor havererat... :-D

Dessutom flera topplocksrenoveringar, A,B & C service, Fönsterhissreparationer, bromsar, gasreglage, hjullager, växellåda, tom en total mögelsanering av inredning mm mm

Specialiteten torde väl vara Esprit, men numera räknar jag även in andra Lotusar med 900-serie motorer såsom 910, 912 och 907 i Elite, Eclat och Excel.

Jag vet nog att de som fått hjälp av mig under dessa år med meckande är tacksamma, men jag vill passa på att tacka er också, det har varit många mycket trevliga bekantskaper.  :up: Hade det inte varit för detta så hade jag nog inte hållit på...

Vi hörs och syns! :wave:

Mvh /Lasse
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...

I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
BeeRz
Stamgäst

Post by BeeRz »

Nu får du väl skaffa orginalverktygen till V8:ans spännrullar också
annars får du väl nya ägaren till den gula V8:an på dig :)
Leksaker är bra för hälsan.
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Dem har jag redan... :-D

/Lasse  :wave:
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...

I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
BeeRz
Stamgäst

Post by BeeRz »

kunde nästan gissa det :)
Leksaker är bra för hälsan.
Post Reply