Jag har kommit över två aluminium tankar från en TC, till min "projektbil" har jag två tankar i rostfritt.
Tankarna i en S2:a ser inte likadana ut som alutankarna i en TC men jag undrar om någon vet om dom passar ?
De ä ju ganska markant viktskillnad på dom i rostfritt & dom i aluminium.
OBS, jag har en sen S2:a så jag har dubbla tankar i den precis som i en TC.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Passar dom?, det är väl bara att prova! Nackdelen med två tankar är att du inte kan flytta ner batteriet på högersidan för bättre viktfördelning och lägre tyngdpunkt. Så jobbigt att tanka lite oftare är det ju knappast..
DJ wrote:Eller så flyttar man fram batteriet för lägre tyngdpunkt och bättre viktfördelning.
EDIT:
Sen S2 säger du, har inte du också en 71:a??
Min 71:a har bara en tank.
Min ä en väldigt sen S2:a...
Två tankar men inte likadana som på TC & med samma tanklock som på andra S2:or inte dom "coola" flipp locken som på TC.
Visst kan jag prova, men jag har 32 mil till mitt garage så jag har i dagsläget mkt begränsad mekar tid...
Men jag skulle vilja veta om dom passar för i sånna fall har jag planer på att skum fylla dom.
Batteriet kommer hamna på något lämpligt ställe & jag kommer använda mig av ett mindre lättviktsbatteri precis som tullis.
HAr även planer på att byta ut startmotorn till en från en motorcykel för att få ner vikten.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Rickard wrote:En fråga till europa skruvarna här på forumet.
Jag har kommit över två aluminium tankar från en TC, till min "projektbil" har jag två tankar i rostfritt.
Tankarna i en S2:a ser inte likadana ut som alutankarna i en TC men jag undrar om någon vet om dom passar ?
De ä ju ganska markant viktskillnad på dom i rostfritt & dom i aluminium.
OBS, jag har en sen S2:a så jag har dubbla tankar i den precis som i en TC.