Lasse H wrote:
Men vem skulle inte vilja ha en Elise med Honda-motor ! Fast svenska bestämmelser gör ju att ett sådant ombyggnadsprojekt svårligen skulle belönas med godkännande från Vägverket. Britterna har det lite lättare.
Du får skriva dig utomlands ett tag och ta tillbaka bilen som flyttgods.
Här i Holland t.ex., så får man igenom det mesta genom besiktningen bara man inte byter antal cylindrar (!).
Jorå, jag hade synpunkter i Seloc tråden, men ta dem inte för allvarligt. Tonen är något råare på Seloc, men så är det ju så att på kontinenten och på öarna är inte consensus lika viktigt som i Sverige...
Jag står dock för det jag sagt.
Ps. Fick höra idag att när tävlings revisorerna kollat allting om regler och licenser mm mm... så har mitt racing support team lett av Guy Janssen plockat fler pokaler än någonsin 2006.
Den rosa S1:an blev Belcar sprint mästare overall och naturligtvis i klassen. Själv blev jag endurance mästare i min klass. Mera pokaler att hämta på kommande cocktail partyn!!!
Har varit roligt att följa din framfart både på banorna och på diskussionstrådarna på Seloc.
Som du säkert har förstått har jag retat mig lite på tonen och attityden hos en av debattörerna. Har egentligen ej så mycket emot hans åsikter utan bara det arroganta sätt han framför dom på. Men visst är det kul med en hetsig debatt ! Fast det hade ju varit enklare att hänga med om det var på svenska.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Jag har nu träffat honom flera gånger de senaste åren och det är inte mycket som han inte vet om Elisen. Och det är av egna erfarenheter han talar. Sedan har han ett sätt att uttrycka sig på webben som inte är särskilt tilltalande....
Till syvende och sist är han mycket, mycket hjälpsam och trevlig i verkliga livet... om än ganska speciell. Men så brukar det ofta vara med interessanta och speciella människor.
Enligt rykten på bl a Seloc så håller Lotus Motorsport på att bygga en Circuit Car som ska ställas ut på Geneve-mässan i mars.
Kan det kanske betyda att en produktion är på gång ?
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Jag trodde 2-eleven enbart gick att få gatreggad i UK, men det verkade enligt den holländska prislistan som om den gick att få gatreggad även här. Givetvis skickade jag ett mail för att fråga och fick följande svar...
Lotusimportören i NL wrote:Hello Daniel,
We can deliver a 2-Eleven on dutch licence plates, don't ask us how we do it, but we can !
Regards,
Vilket skulle kunna innebära en gatreggad 2-eleven i Sverige (flyttgods) när jag kommer hem.
Oj,oj,oj, hur övertalar man en hustru att gå med på ett sånt här spektakel???
Jag trodde 2-eleven enbart gick att få gatreggad i UK, men det verkade enligt den holländska prislistan som om den gick att få gatreggad även här. Givetvis skickade jag ett mail för att fråga och fick följande svar...
Lotusimportören i NL wrote:Hello Daniel,
We can deliver a 2-Eleven on dutch licence plates, don't ask us how we do it, but we can !
Regards,
Vilket skulle kunna innebära en gatreggad 2-eleven i Sverige (flyttgods) när jag kommer hem.
Oj,oj,oj, hur övertalar man en hustru att gå med på ett sånt här spektakel???
P.S.
Lasse H, visst blev du avundsjuk nu??
D.S.
Hur många får du ta med dig hem?
Jag vill också ha en, men jag har inte råd med en.
det finns ju en 2-eleven i Tyskland till salu, undrar vad besiktningen i Sverige säger då om mna kommer med en sådan? Den är ju gatlegal i Tyskland, men det hjälper kanske inte.
Daniel,
När kommer du hem från Holland för gott? Bra att veta så man känner till om man blir först i Sverige. Skojar bara......