Laga en Esprit.

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
Martin Modee
Användare

Laga en Esprit.

Post by Martin Modee »

Hej.

I våras fick jag en motorbrand i min Esprit S2  :bang: .

Efter en lång tids väntan på försäkringsbolaget, skall snart bilen hem igen från bärgningsfirmans lagerplatts. Så nu tänker jag ha bilen som ett långtidsprojekt.

Eftersom jag inte har någon större erfarenhet av att skruva på lotusar så behöver jag tipps av erfarna lotusfantaster.

Då min bror är utbildag modellteknicker så hjälper han mig med glasfiberarbetet. Men vi behöver en Esprit att ha som mall för att gjuta av höger c-stolpe. Alternativet är att få tag på en beg c-stolpe, eller gå den långa vägen och bygga upp sidan för att sen kunna göra en gjutform.

Jag behöver också kloka råd om hur man lyfter av karossen från ramen, så att vi kommer åt att göra allt som krävs.

En annan fundering är om man skall renovera motorn, köpa en begagnad eller stoppa dit någonting roligare.

Jag behöver med andra ord en hel del tipps med mitt projekt. Sen så är jag också öppen för förslag om någon vill sälja sin Esprit, så att man har någonting roligt att köra med under tiden.
(Eliten är ju min combi.)

MVH
Martin Modée
Esprit S2 -79 & Elite -77.

Martin Modée &
Tiina Väljä
Halmstad
035-10 66 68
0704-91 36 56
Joakim
Moderator

Post by Joakim »

Kolla med detta företag, såg att dom plockar ner en Turbo och en S2..

http://www.lotuseliteparts.bravepages.com/

:-D

LyckaTill!
joakim
SE highwing
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Hej Martin!

Jag har meckat Esprit de sista 8 åren och du är välkommen att höra av dig för tips. Jag skickar ett PM till dig med telefonnummer.

Mvh /Lasse
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...

I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
DJ
Moderator

Re: Laga en Esprit.

Post by DJ »

Martin Modee wrote:En annan fundering är om man skall renovera motorn, köpa en begagnad eller stoppa dit någonting roligare.
Regga som ombyggt fordon med Cheva smallblock :villha:

Daniel
Lotuslös :(
Post Reply