Page 1 of 1

Någon som vet något om denna bilen

Posted: Tue 21 Oct, 2003 13:54
by AB
http://www.finnmer.se/finn/car/object?i ... =0&rub=202

har en kompis som e sugen. Finns det något att berätta om denna bil ???

Posted: Tue 21 Oct, 2003 14:00
by Guest
Han har ju även lagt ut den på forumet

viewtopic.php?p=1357

Posted: Tue 21 Oct, 2003 14:04
by Fredrik280zx
vad väger en plus2?

Posted: Tue 21 Oct, 2003 19:29
by EXCEL,PATRIK.
En 2+ väger mellan 850kg till 900kg. Lite beroende på var man läser och vilken 2+ det är. Det är lite skillnad mellan en tidig och en senare tex 130.

Må gott
Patrik.

Posted: Wed 22 Oct, 2003 07:23
by Fredrik280zx
Då är dom ganska tunga med Lotus-mått alltså. Tack Patrik!

Posted: Wed 22 Oct, 2003 07:42
by Plus2
Fredrik280zx wrote:vad väger en plus2?
Min +2 S130/5 vägde 880 kg på MGCC:s våg i somras utan förare (se vidare i en annan tråd om tjänstevikt...)

Den utannonserade bilen har ju en 1800 cc motor istället för standard 1600 cc, det gör väl något tiotal kilo extra? Undrar om Bilprovningen vet om det... och om de i så fall bryr sig?

Mvh,
P-O

Posted: Wed 22 Oct, 2003 09:39
by Fredrik280zx
Jag tror inte att bilprovningen har så stor koll på sånt. Dom släppte igenom den här datsunen som ska ha 145 hästar orginal. Nu är det 2 turboaggregat och lite annat kul. Det är en kompis i Ö-vik som byggt den.
http://speedfreak.nu/modules.php?set_al ... _photo.php

Posted: Wed 22 Oct, 2003 09:42
by DJ
De ser ingen skillnad på besiktningen, de vet inte hur det skall se ut.

Det vill nog till en Lotusfantast för att avgöra om det sitter en 1600 eller 1800 i den. Och om det nu var en Lotusfantast på SBP som besiktigade skulle han nog bara tycka att det var en förnuftig förändring.

Min Europa gick igenom besiktningen med annan motor (TS) och ungefär dubbla effekten mot i registreringsbeviset...

/Daniel

Posted: Wed 22 Oct, 2003 18:33
by EXCEL,PATRIK.
Ser att det är en och annan som grejar med sina motorer, men jag som bara har bråkat i BMC A maskiner vet inte så mycket om Lotus 907/912. Har frågat tidigare utan att få svar, är det någon här eller någon som vet någon annan som har modifierat dessa maskiner lite. Har 160hk och önskar ca 200hk.
Det bör passa min EXCEL SE :flag:
Maskinen sitter i ESPRIT med men vet inte om dom har uppgraderingen som SE fick i övriga Europa (180hk).
Skriv en rad någon som vet  :wave:
Må gott
Patrik.

Posted: Thu 23 Oct, 2003 07:58
by Mikael_W
blir det 200hk som en lagom julklapp måntro?  :wave: