Page 1 of 2
Tidnings reportage om Lotus !?
Posted: Wed 24 Sep, 2003 14:33
by Rickard
Genom ett långvarigt bil (lotus) intresse har jag samlat på mig en hel del intressanta böcker & tidningar & igår kväll tittade jag igenom lite tidningar med Lotus anknytning & hittade då ett kul reportage.
Ett 4 sidigt provkörnings

reportage i tidningen "rally i bild" av den "nya bilen Lotus Europa TC" från 1972.
Ganska kul läsning för dom som är Lotus/Europa intresserade.
Om någon är intresserad så kan jag scanna in reportaget & maila det till er.
Någon som sitter på något liknande reportage om Esprit S4 !?
Jag är mkt intresserad.
Posted: Wed 24 Sep, 2003 14:37
by Mikael_W
du råkar inte ha något på V8an?
Posted: Wed 24 Sep, 2003 14:40
by Rickard
Inget om V8:an tyvärr, men en mkt fin & trevlig försäljnings broschyr för Esprit SE från 1989, men den blir nog inte så kul om jag scanner den.
Posted: Wed 24 Sep, 2003 15:27
by Lasse
Den där SE-brochyren från 89 skulle jag vara intresserad av av förklarliga skäl...
Mvh /Lasse
Posted: Wed 24 Sep, 2003 15:46
by Rickard
Lasse:
Jag tar med broschyren nästa gång vi ses !
Posted: Wed 24 Sep, 2003 15:48
by Mgz
Är man intresserad av Esprit så finns det en mängd engelska och amerikanska artiklar med tester och provkörningar på
http://www.lotusespritworld.com/roadtests.html
Många timmars skojig läsning.....
VILL HA!
Posted: Wed 24 Sep, 2003 15:50
by DJ

Visst vill jag ha europareportaget!
Snälla, maila det till:
daniel.jaredson@space.se
/Daniel
Posted: Wed 24 Sep, 2003 15:51
by Mikael_W
ja där har man spenderat många timmars läsning

Annars mycket bra site för alla Esprit intresserade...
Posted: Thu 25 Sep, 2003 12:58
by ola
Mycket intresserad!!
Maila gärna till:
ola.alsen@sydkraft.se
Tack på förhand!
Ola
Posted: Fri 26 Sep, 2003 21:29
by Rickard
Letade vidare i mina gömmor & hittade också en annons ur Car & Driver från Aug 1972, scannar in den också.
Ska försöka maila ut artikeln & annonsen nu ikväll !

Posted: Fri 26 Sep, 2003 21:40
by Rickard
:bang:
Jag hatar datorer...
Min mail klarar inte av att skicka ett så stort mail så ni som vill ha artikeln får skicka era adresser till mig i ett PM så skickar jag artikeln på det gamla hederliga sättet....
Posted: Fri 26 Sep, 2003 22:05
by Guest
I vilket format är filen/bilderna?
Posted: Fri 26 Sep, 2003 22:08
by Rickard
Jag gjorde dom till word dokument (kanske lite klantigt...) (avskyr datorer...

)
Posted: Fri 26 Sep, 2003 22:09
by Guest
Men de inscannade bilderna måste väl vara i något bildformat, ex .jpg .tif .bmp
Posted: Sun 28 Sep, 2003 08:27
by Joakim
Är det någon som gillar artiklar av Lotus bilar kan jag rekommender Bently publishing's Gold Portfolio serie. Har själv den för Europa, mkt trevlig läsning på 200 sidor. Serien innehåller en samling av tidstypiska artiklar om bilen i fråga. Vet att den finns till Elan, Seven och Giugario Esprit också. Kanske kommer det att dyka upp för övriga modeller framöver. Annan kul bok är Lotus Esprit the Complete Story. Är det någon som är intresserad har jag även premiär testkörningen av Esprit SE från Automobil 1989, kan scanna och lägga upp om det finns intresse..
