Page 1 of 1

Någon som har bytt koppling på en Elise?

Posted: Thu 01 Sep, 2016 20:12
by JohanSalo
Undrar om det är någon som har bytt en koppling/diff på Elise.

Min börjar bli lite sliten nu och det går inte att göra burnouts längre :shock: . så jag antar att det är ny koppling och mesans man ändå är där och skurvar så är det ju lika bra att byta flywheel och Diff.

Undrar om det är något man gör tänka på eller passa på att göra, som byta kuggar i växellådan mm.

/Johan

Re: Någon som har bytt koppling på en Elise?

Posted: Fri 02 Sep, 2016 09:21
by Cat7even
Bytt koppling i somras på min s1.
Om jag skulle göra det igen så blir det clam av lyfta motor +låda i ett paket.