Page 1 of 1
Vx220 turbo / speedster turbo kring stockholm?
Posted: Tue 28 Jun, 2016 12:12
by Christopher Zell
Finns det någon speedster / vx220 turbo kring stockholm med omnejd? Skulle gärna kika lite närmare på en sån / åka med.
/c
Re: Vx220 turbo / speedster turbo kring stockholm?
Posted: Tue 28 Jun, 2016 13:21
by Nillet
Det finns ett register för dessa bilar:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/15 ... et/page-18
Bästa tipset är att registrera dig där och PM:a lämpliga användare eller ställ frågan där.
Opel Speedster 2.0 Turbo
69 #4083 Silver, "krämbulle", Gästrikland, VIN: 6080
71 #4133 Calypso Red, "Danne" Linköping VIN: ?
75 #4312 Sapphire Black, Stockholm, VIN: 6394
78 #4453 Sapphire Black, "Kalle", Fagersta VIN: 6613
87 Nr.72 Scorpions Edition, Silver, "harboged, Nyköping, VIN: 7332
Vauxhall VX220 2.0 Turbo
92 VIN: 7065, Colmar Blue, Gilgamesh, Stockholm
93 VIN: 7090, Sapphire Black, Ivar Sveninge "IvarS", Linköping
Re: Vx220 turbo / speedster turbo kring stockholm?
Posted: Tue 28 Jun, 2016 14:01
by Jordfräs
Har en i Linköping.
Re: Vx220 turbo / speedster turbo kring stockholm?
Posted: Sat 09 Jul, 2016 12:38
by Christopher Zell
Får väl kanske försöka ta mig till linköping :) ingen större tur med att nosa rätt på nån närmare.
Re: Vx220 turbo / speedster turbo kring stockholm?
Posted: Sat 09 Jul, 2016 16:51
by Stefan_A
Antar att du sett denna på Blocket? Ser riktigt fin ut och i originalskick.
http://www.blocket.se/halland/Opel_Spee ... a=23_3&w=3
Om du inte sett det så finns det broschyrer på hemsidan med Speedster:
http://www.lccs.nu/useful-stuff/broschyrer/
Re: Vx220 turbo / speedster turbo kring stockholm?
Posted: Sat 09 Jul, 2016 23:51
by Christopher Zell
Yep har sett den, tack stefan.
Lite för fin för mina ändamål. Det blir nog snarare nåt med ratten "on the right side" med lite mer patina så man inte behöver ha dåligt samvete när den brukas som den ska :)
Re: Vx220 turbo / speedster turbo kring stockholm?
Posted: Sun 10 Jul, 2016 18:37
by Jordfräs
Det låter som pricken beskrivning av min. Inget superskick, men du är välkommen för medåkning.
Min är en vx220 turbo, så alltså ratten till höger. MMG stage 1, ger ca 240 hk. Åtminstone innan allt blir överhettat...

Re: Vx220 turbo / speedster turbo kring stockholm?
Posted: Fri 15 Jul, 2016 17:40
by Christopher Zell
Körde en kompressor Speedster igår med ca 250 hk. Rätt bra tryck men jag tyckte den byggde laddtryck rätt sent och kändes mer turbo än kompressor. Måste hitta rätt bil snart haha, här sitter man med pengar som bränner i fickan ;-)