Page 1 of 1

Lotus går med vinst!

Posted: Wed 22 Jun, 2016 11:25
by Graf Orlok
I alla fall enligt denna artikel. Det är ju trevligt. Det har ju inte alltid varit så, om man säger...

http://www.edp24.co.uk/business/remarka ... cial_icons

Re: Lotus går med vinst!

Posted: Tue 10 Jan, 2017 14:56
by Göran
Nu blev det inte vinst i år heller...... :(

http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... arrow.html

Läste iofs den första artikeln igen där Gales sa att de skulle gå med vinst "next financial year", vilket väl i så fall måste betyda 2017 (?).
Vi får väl se.....

Re: Lotus går med vinst!

Posted: Tue 10 Jan, 2017 17:53
by oodsell
Göran,
Är inte den artikeln ett år gammal? Den är daterad 12 Jan 2016. Så det finns kanske hopp om vinst för 2016?

Re: Lotus går med vinst!

Posted: Tue 10 Jan, 2017 20:22
by Göran
Jo, det har du ju alldeles rätt i. Vet inte varför jag blev länkad till den??? :shock:
Men vad bra! Då finns det alltså hopp  :race:

Re: Lotus går med vinst!

Posted: Wed 11 Jan, 2017 17:23
by Patriks
Inen intervju i förra utgåvan av Autocar berättar Jean-Marc Gales att Lotus har ett positivt kassaflöde nu, intäkterna har ökat och det överskott som man får in används till att förädla befintliga modeller innan det kommer en helt ny Elise 2020, som kommer att klara de amerikanska kraven för typgodkännande där utan förbehåll. Evora 410 och Exige 380 är bilar som utvecklats av positivt kapital/kassaflöde. Nästa förädling blir annars Evoran som kommer i cab-version under detta år. Så det verkar som om Lotus nu verkligen är på rätt väg.  :up: