Evora - Lämplig domkraft??
Posted: Wed 02 Dec, 2015 18:40
Jag har inte tidigare haft anledning att hissa upp min Evora med domkraft. Men när jag nu tänkt byta bromsbelägg så inser jag att ingen av mina två garagedomkrafter kommer att klara jobbet, inte ens min låga som fungerade utmärkt till Elisen. De främre lyftpunkterna på Evoran sitter toklångt inne under bilen (ca 40 cm). Det behövs en domkraft som sticker under 40 cm och inte någonstans är högre än 12 cm. Jag har kollat Biltema, Mekonomen och Jula utan resultat. Inte ens deras låga "race-domkrafter" för flera tusen spänn kommer att fungera. Jula har iofs en nyinkommen, liten garagedomgraft för 199:- (!!) som man nog kan skjuta in under bilen men jag är rädd att det inte blir tillräckligt utrymme för pumparmen. 
Jag är som ni förstår ute efter förslag och tips :) OBS att jag inte har tillräcklig takhöjd för en riktig lyft, annars hade det stått en så'n i garaget för länge sedan :)
Jo, jag kan självklart köra upp den på bräda eller ev. ramp först, men har ingen lust. Jag vill hitta en domkraft!!! :)))
Jag är som ni förstår ute efter förslag och tips :) OBS att jag inte har tillräcklig takhöjd för en riktig lyft, annars hade det stått en så'n i garaget för länge sedan :)
Jo, jag kan självklart köra upp den på bräda eller ev. ramp först, men har ingen lust. Jag vill hitta en domkraft!!! :)))