40th Anniversary Tour

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Göran »

Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
Per Mo
Forumveteran
Posts: 462
Joined: Tue 04 Oct, 2011 21:43
Location: Västerås
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Per Mo »

Detta blir bara bättre och bättre.  :up: :steer:
Pelle Mohlin

Lotus Elise Sport 220 MY17 2017-20?? :steer:
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017  :race:
BMW Z3 2.8 2003-2011  :race:
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Nillet »

Om intresse finns kommer vi även att ställa upp bilarna för fotografering framför Colin:s gamla hem, Ketteringham Hall.
Image
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

Då vi kommer att tillbringa en hel del tid på väg till och från England så har vi nu även börjat på en Spotify-spellista (beroende på bil så kan man eventuellt lyssna när man kör...).

Listan hittar ni på https://open.spotify.com/user/saxelsso/ ... hodA8dn0wg

De av er som planerar att följa med får gärna komma med ytterligare förslag på låtar. Reglerna är enkla, det skall finnas någon (möjligen krystad) koppling till England, Lotus eller bilsemester :-D
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1396
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by oodsell »

Jag har inte anmält mig ännu men hoppas givetvis att kunna komma med, åtminstone på den kortare rutten. Vet inte vilken bil det blir och om jag får med mig någon co-driver. Jag har dock inhandlat hörlurar med brusreducering, och de fungerar även i en Elise med sufletten på.

Men Chris Rea har gjort mycket bra bilmusik och han är en stor Lotusentusiast. Han har med sin Lotus 7 i minst en video och i somras körde han med sin Lotus 6 på Goodwood Revival. Förslag på passande låtar kan vara följande: Waiting for the summer (självklar), Highway to hell (....?), Fool if you think it´s over (när motorn rasat), och Driving home for Christmas (motorn reparerad i England).  :bigl:
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

oodsell wrote:Men Chris Rea har gjort mycket bra bilmusik och han är en stor Lotusentusiast. Han har med sin Lotus 7 i minst en video och i somras körde han med sin Lotus 6 på Goodwood Revival. Förslag på passande låtar kan vara följande: Waiting for the summer (självklar), Highway to hell (....?), Fool if you think it´s over (när motorn rasat), och Driving home for Christmas (motorn reparerad i England).  :bigl:
Hittade inte Waiting for the summer på Spotify, men väl Speed och The last open road. Övriga hittade och tillagda :hack:

Det mest kreativa förslaget hittills som inkommit:
Bück dich - Rammstein (ja, med tanke på hur man kommer in och ur en Elise…)
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

Nillet wrote:Vi har träffats och planerat mer idag och vi kommer att ansluta till "Lotus in the Peaks" på den långa turen.
För de som vill kommer vi att möta upp med Midland Lotus Owners Club tidigt på söndagsmorgonen för att köra på trevliga vägar i Peak district (vi kommer troligen även att köra genom Peak district dagen efter). Senare på söndagen samlas vi för ställa upp framför Chatsworth House tillsammans med ca 200 andra Lotus:ar. I samarbete med Chatsworth finns det massor med aktiviteter såsom öppna visningar. För att hinna köra upp till Peak district kommer Donington att utgå ur programmet, de som vill åka dit kan man möjligen hinna med en snabbvisit (ingår ej).
http://www.chatsworth.org/
Nu har vi även fått programmet för denna dag från MLOC och det ser mycket trevligt ut!
07.20 Assemble at Matlock Bath Railway Station
07.30 Run Briefing
07.40 Run Start
09.00 – 10.30 Breakfast at Hassop Station Café
10.30 Procession from Hassop Station to Chatsworth House
10.45 – 11.45 Park at Chatsworth House
13.00 Picnic Buffet
14.00 Children’s Car Search & Design Competition Results
14.20 Mark Hodgkinson Trophy Presentation
14.30 Car Of The Day Trophy Presentations
14.40 Raffle Prize Draw
Om ni inte redan gjort det så googla på Chatsworth house!
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1396
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by oodsell »

Sorry Stefan, låten med Chris Rea som du inte hittade heter Looking for the summer. Lägg gärna till den för den är riktigt bra.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Per Mo
Forumveteran
Posts: 462
Joined: Tue 04 Oct, 2011 21:43
Location: Västerås
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Per Mo »

Nu finns anmälningsblanketter upplagda på hemsidan. http://www.lccs.nu/kalender/englandsres ... sary-tour/ :steer:
Pelle Mohlin

Lotus Elise Sport 220 MY17 2017-20?? :steer:
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017  :race:
BMW Z3 2.8 2003-2011  :race:
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Nillet »

Det går bra att göra förfrågningar om passageraråkning också i denna tråd.  :beer:

Min bil kommer inte att vara färdigbyggd så jag åker antingen med någon eller kör med bruksbil.
Har fått förfrågan om passageraråkning och har frågat om att vara passagerare i min bruksbil...

Stefan, Maria och jag har pratat om att övernatta i Tyskland för att undvika att fastna i kön till färjan mellan Danmark och Tyskland.
Söndagen blir då körning ca 10 h (om man räknar 7 mil/h) till Hoek van Holland med start i Tyskland.
Det kan vara något att tänka på!
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

Det kom upp en fråga om åldersgräns på engelska pubar. Den officiella gränsen är 18 år; https://www.gov.uk/alcohol-young-people-law

Men efter att ha forskat runt lite tycks det som att yngre barn i vuxens sällskap kommer in på pubar som serverar mat om inte klockan är för mycket. I de flesta fall kommer vi att bo relativt centralt så vi kommer inte att ha några problem att hitta matställen.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1396
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by oodsell »

Det ser inte ut som att jag får med mig någon co-driver från familjen, så jag kan erbjuda en plats för "samåkning" om någon är intresserad. Jag räknar med att köra min Elan Sprint eftersom ratten sitter på "rätt sida" för England och den har lite bättre bagageutrymme än Elisen. Jag räknar med att den ska klara den långa resan, eftersom motorn var på helrenovering hela förra sommaren och den verkar gå bra. Jag tänker dock bara köra den "korta turen", och kommer dela upp resan från Göteborg till Holland i två delar, liksom på vägen hem. Så det blir avresa lördag 9/7 och hemkomst måndag 18/7. Om någon är intresserad att följa med så kan ni skicka PM eller maila mig på ordforande@lccs.nu
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Per Mo
Forumveteran
Posts: 462
Joined: Tue 04 Oct, 2011 21:43
Location: Västerås
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Per Mo »

Övernattning i Tyskland verkar vara en lämplig idé.
Har bokat in mig för den långa turen och det finns en plats över i min Elise. :steer:
Pelle Mohlin

Lotus Elise Sport 220 MY17 2017-20?? :steer:
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017  :race:
BMW Z3 2.8 2003-2011  :race:
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

Nu börjar det bli hög tid att skicka in anmälningarna. Många av er har visat intresse under hösten och vintern men vi saknar fortfarande ett antal anmälningar. Anledningen till att vi behöver få in dem så här tidigt är att vi behöver boka färjan till och från England. Det börjar redan bli ont om platser för hemresan efter den långa turen.

:flag: :flag: :flag: :flag: :flag: :flag:
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: 40th Anniversary Tour

Post by Stefan_A »

Med anledning av problemen med klubbens e-post som vi upplevt de senaste dagarna så listar jag de anmälningar jag fått in med resp. forumnamn. Om du vet med dig att du skickat in anmälan men inte finns med i listan v.v. skicka om anmälan till stefan (at] arkatay.com istället. Byt ut (at) mot @, skriver så pga spamrisken

1. Stefan_A + 1
2. Per_Mo
3. Nillet
4. Håkan B + 1
5. oodsell
6. Totte
7. Graf Orlok
8. "Patrik" + 1
9. Gunnar E
10. "Bengt" + 1
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests