Page 1 of 1
Lotus mot Kina
Posted: Sun 19 Apr, 2015 08:39
by Nillet
Proton/Lotus och Goldstar har skrivit ett samarbetsavtal för att göra bilar till Kinesiska marknaden under märket Lotus.
http://paultan.org/2015/04/17/proton-lo ... for-china/

Re: Lotus mot Kina
Posted: Sun 19 Apr, 2015 10:39
by Göran
Två sätt att se på saken:
- Kinesiska dussinbilar som heter Lotus
- Mera pengar till Lotus för att säkra framtiden

Re: Lotus mot Kina
Posted: Sun 19 Apr, 2015 14:21
by Stefan_A
I fallet Volvo verkar det fungera, när det gäller Saab så blev det inte mycket av de där kinesiska pengarna. Jag är skeptisk till att något gott kommer ut av detta.
Re: Lotus mot Kina
Posted: Tue 02 Feb, 2016 23:36
by Nillet
Re: Lotus mot Kina
Posted: Wed 03 Feb, 2016 16:52
by Göran
"........the development of the Lotus car model which will be a sports-utility vehicle...."
En kinesisk "Lotus Cayenne" med andra ord (i bästa fall). Men risken är nog större för en "Lotus Vitara"......