Page 1 of 1

2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Fri 06 Mar, 2015 10:04
by Göran
Påminnelse om att 2015 års Gumball rally för spektakulära(!) sportbilar startar i Sthlm den 23 maj. Det vill jag inte missa (inga missförstånd! Som åskådare!!).
https://www.gumball3000.com/articles/20 ... 3000-rally

Re: 2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Sat 23 May, 2015 07:52
by Göran
Starten är inte idag som jag skrev tidigare.
Samling och registrering idag. Alla bilar parkeras på Norrbro för att kunna beskådas till imorgon söndag då starten går kl 12.00

Re: 2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Sat 23 May, 2015 07:54
by Göran

Re: 2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Sat 23 May, 2015 10:29
by oodsell
Man undrar ju lite vad startavgiften för denna resa är (utan fortkörningsböterna).

Re: 2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Sat 23 May, 2015 20:17
by Göran
Några bilder från sta'n. Vet inte vad som hände med min iPhone (eller så var det SBS....) för många foton fick en konstig blåfärgning, t.ex de jag tog på de två 918 Spyder som deltager tillsammans med en drös andra superbilar, värderade enligt arrangörerna till sammanlagt 200 milj. USD. :shock:
IMG_1828.jpg
IMG_1828.jpg (174.71 KiB) Viewed 9976 times
IMG_1825.jpg
IMG_1825.jpg (154.16 KiB) Viewed 9976 times
IMG_1818.jpg
IMG_1818.jpg (186.88 KiB) Viewed 9976 times

Re: 2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Sat 23 May, 2015 20:18
by Göran
IMG_1817.jpg
IMG_1817.jpg (190.86 KiB) Viewed 9976 times

Re: 2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Sat 23 May, 2015 20:46
by Göran
Det finns många fler och mycket bättre foton på Facebook "Gumball 3000".

Re: 2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Sat 23 May, 2015 22:22
by AZAD
oodsell wrote:Man undrar ju lite vad startavgiften för denna resa är (utan fortkörningsböterna).
http://www.gumball3000.com/pages/2015_terms
£45,000

Sen kan man bara köra europadelen eller usa-delen och betala lite mindre.

Re: 2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Sun 24 May, 2015 00:18
by Graf Orlok
Göran wrote:Det finns många fler och mycket bättre foton på Facebook "Gumball 3000".
Letar och letar... Men hittar ingenting på deras FB-sida. :(

Re: 2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Sun 24 May, 2015 22:17
by Göran
Graf Orlok wrote:
Göran wrote:Det finns många fler och mycket bättre foton på Facebook "Gumball 3000".
Letar och letar... Men hittar ingenting på deras FB-sida. :(
Sök på "Gumball 3000". Det kommer upp två träffar. Välj den som INTE är deras officiella!!
Längst ned kan man välja "flera..." Eller ngt så'nt. Där finns det många(!) foton.

Re: 2015 Gumball 3000 Rally Sthlm - Las Vegas

Posted: Wed 27 May, 2015 11:54
by Finn
Jag var och kollade när de kom till Konigsegg här i Ängelholm.
Många fina.... Jädrarns vilket ljud där var i F50 när han hetsades att dra på :-D