Arlanda Bilfestival 2015

Träffar, bankörningar, möten etc.
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Arlanda Bilfestival 2015

Post by Göran »

Sveriges bästa bilträff!
2014-12-05 16:07

Gräddan av Sveriges bilklubbar dricker just nu glögg på redaktionen. Vi diskuterar nästa års Arlanda Bilfestival, som är den sista helgen i augusti.
Nytt för nästa år är att det sprider sig till Orsa Bilfestival den 27 juni!
Väldigt kul!
Har du idéer på hur det blir ännu bättre - hör av dig!
bild.JPG
Glögg och lussebulle i vår matsal.
bild[1].JPG
Klart vi ska till Orsa!

Såg det här på AMS hemsida. Var du där Håkan (eller ngn annan LCCSare)?
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Graf Orlok »

Japp, Håkan och jag var där och representerade. Mycket trevligt initiativ av dem, de bjöd på saftglögg o lussebullar medan vi gick igenom höstens festival. Mycket "vad som var bra och vad som kan bli bättre".
Kalle Moraeus var på plats och ur ren inspiriation från Arlandafestivalen annordnar han alltså en Orsa Bilfestival, arrangerad av Driver Academy och AMS, vilket säkerligen gör att Arlandafestivalen nästa år blir ännu bättre.
Det visades även en film från Arlanda Bilfestival och det utlovades att den skulle komma ut på http://www.arlandabilfestival.se/ i veckan.
:flag:

Förresten, var såg du detta? Har du någon länk? Hittar inget när jag letar.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Graf Orlok »

Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
User avatar
Zkrappie
Stamgäst
Posts: 49
Joined: Thu 29 May, 2014 07:39
Location: Storvik
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Zkrappie »

Det börjar dra ihop sig för Arlanda Bilfestival.
Hur ser det ut Staffan, någon mötesplats innan avfärd mot Arlanda?
Lisa Hansson
Lotus Elise s2
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Graf Orlok »

Jajjemensan Lisa, jag hade tänkt att få ihop något skrivet i går, men hann inte. Tyvärr är ju redan denna tråd kallad Arlanda Bilfestival 2015, och jag tycker det hade varit lite mer cleant att ha en renodlad tråd för årets evenemang, men nu finns denna tråd så jag får väl nöja mig med att skriva i den och hoppas att alla hittar rätt i den. Annars kanske någon admin kan hjälpa mig att få ordning på det! :D

I år är förutsättningarna ungefär samma som tidigare, och tanken är att vi ses innan evenemanget som vanligt. Festivalen hålls Lördagen den 29:e augusti mellan 10.00 och 16.00 (för besökare). Jag tänker mig att vi ses senast 07.45 vid Eurostop Arlandastad (avfart 180). Det finns en fin stor parkering vid ICA Maxi där det blir mer plats än vår vanliga samlingspunkt, som ofta tenderar att bli full av andra klubbars bilar. Detta är iof den plats de flesta kommer att mötas upp på, men som sagt så är det större utrymme. Det blir också enklare för alla, speciellt om man kommer norr ifrån. Då kör man bara förbi Flygplatsavfarten och fortsätter till avfart "Arlanda stad, Eurostop" (180).

I år är evenemanget förknippat med en avgift på 100:- som betalas kontant vid infarten till evenemanget. Enklast är om jag tar hand om slanten och överlämnar denna vid infart. Denna avgift inkluderar en frukost, kaffe och smörgås för två. Nytt i år är även särskild matservering för utställare, så att vi slipper trängas med alla besökare.
Vi kommer som vanligt ha en liten Lotus-parad, men i år vill de dra ner på antalet bilar till 5 stycken, och de vill gärna veta vilka bilar som deltar i paraden redan från början. Med skrivet manus. Så om du känner att just din Lotus är extra fin, antingen i skick eller i unik-het så PM:a mig om detta så ser jag till att de får informationen.

De vill som vanligt veta hur många vi blir så anmäl ert intresse till mig via PM, eller här i tråden så jag kan göra ett estimat. Viktigt är att alla stannar kvar till 16-tiden då de stänger för dagen. Det har varit lite många som avviker halvvägs in i evenemanget vilket gör att sena besökare missar hela alltet... Det vore jättebra om alla kunde försöka hålla denna regel.
Arlanda Bilfestival 2015
Arlanda Bilfestival 2015
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
User avatar
Zkrappie
Stamgäst
Posts: 49
Joined: Thu 29 May, 2014 07:39
Location: Storvik
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Zkrappie »

Toppen Staffan! Jag kommer! Vi håller tummarna för varmt väder och många bilar :)
Lisa Hansson
Lotus Elise s2
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Göran »

Jag kommer också.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
STELL
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1059
Joined: Wed 08 Jan, 2003 11:12
Location: STOCKHOLM
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by STELL »

Jag hoppas på att kunna ta mig dit
:steer:
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
User avatar
Magnus
Användare
Posts: 11
Joined: Tue 01 Jul, 2008 15:08
Location: Gagnef
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Magnus »

Jag planerar att delta.
Magnus
Europa S2
Andreas C
Användare
Posts: 22
Joined: Fri 04 Jan, 2013 22:22
Location: Järfälla, Stockholm
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Andreas C »

Jag planerar att komma.
Mvh/Andreas

Esprit Turbo SE "sport 300" -91
Cat7even
Forumveteran
Posts: 516
Joined: Mon 08 Nov, 2010 09:22
Location: Uppsala
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Cat7even »

Hej
Jag kommer tyvärr inte att kunna komma på grund av familjeskäl.
Hoppas ni får det bra ändå
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Graf Orlok »

Superkul att vi redan är så många! Hörde att även Håkan kanske gör ett litet gästspel.

Vi fick precis information om att efterfestivalen anordnas det ett Poker run kallat Arlanda Bilfestival Poker Fun, ett litet rally som bär iväg mot Norrtäljetrakten. Alla deltagare är välkomna att deltaga även i detta. Antagligen håller det ihop lite bättre än förra årets tur som gick genom Stockholm ända bort mot Södertälje... Hälften försvann i trafiken på vägen... Nu håller vi oss på norrsidan och åker inte genom stan.
Arlanda Bilfestival Poker Fun
Arlanda Bilfestival Poker Fun
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
User avatar
Vanya_S
Stamgäst
Posts: 46
Joined: Wed 15 Jun, 2011 13:49
Location: Stockholm/Täby
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Vanya_S »

Är vädret fint så kommer vi med 2 Espriter, annars blir det bara trojänaren, Turbo SE :D

I år vill jag se fler Espriter!!!! Gärna en GUL V8:a och fler Turbo SE!
Vanya Stanisavljevic
Esprit SE '91
Esprit V8 '96
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Graf Orlok »

Vanya_S wrote:...I år vill jag se fler Espriter!!!! Gärna en GUL V8:a och fler Turbo SE!
Hear-hear!
Vad kul Vanya. Som det ser ut i prognoserna så ska Lördagen bli helt OK vädermässigt. Men vi får väl se när vi närmar oss...
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
User avatar
Håkan B
Moderator
Posts: 268
Joined: Wed 24 Aug, 2005 13:29
Location: Fagersjö, Stockholm
Contact:

Re: Arlanda Bilfestival 2015

Post by Håkan B »

Graf Orlok wrote:Superkul att vi redan är så många! Hörde att även Håkan kanske gör ett litet gästspel.

Vi fick precis information om att efterfestivalen anordnas det ett Poker run kallat Arlanda Bilfestival Poker Fun, ett litet rally som bär iväg mot Norrtäljetrakten. Alla deltagare är välkomna att deltaga även i detta. Antagligen håller det ihop lite bättre än förra årets tur som gick genom Stockholm ända bort mot Södertälje... Hälften försvann i trafiken på vägen... Nu håller vi oss på norrsidan och åker inte genom stan.
ArlandaPokerFun.jpg
Det stämmer!
Jag tar med Klubbflagga och tält med bord men hoppar nog över Klubbshopen, OM inte någon
redan nu vet att de vill ha något som jag ska ta med? Det har tyvärr varit urusel försäljning de 2 tidigare åren...
Vi ses där!
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh:
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests