Page 1 of 1

Stelvio 2003 Route Book

Posted: Sat 12 Jul, 2003 11:47
by Göran
Yvonne och jag måste tyvärr avstå från vårt planerade deltagande i Stelvio 2003. Ingen av oss kan komma ifrån jobbet just då  :bang:
Eftersom jag tidigare anmält oss, så har jag fått vägbeskrivningen som, som vanligt för dessa Stelvio-trippar är ingenting annat än imponerande(!). Vi deltog 1999 och 2000, så på bilden från Stelvio-passet 1999 som finns i Route Booken (bland en massa andra bilder!) finns också våran Elise(!).

Klipp ur mailet från Tony & Jane Churley (super-entusiaster och organisatörer):

The routebook for this years trip is now in "FINAL DRAFT" form and
is available through the web page or direct at
http://www.daveakerman.com/~tchurly/2003_routebook.doc It is just
over 21Mb so best downloaded where there is some reasonable
bandwidth.

Om någon är intresserad så har jag också beskrivningarna för de två år som vi har åkt (1999 o 2000). Vägarna är fantastiska, i stort sett varenda km!
:steer:

Posted: Sat 12 Jul, 2003 13:51
by Guest
Vilken grej! Snacka om att arrangörerna lagt ner tid på det. Helt otroligt!

Det står ju att deltagare 99 är "Ralf Schumacher" från Tyskland. Är det den Ralf Schumacher  :eek:

Posted: Sat 12 Jul, 2003 14:12
by Göran
Det var också frågan från många andra deltagare när han anmälde sig :lol:
Nej, tyvärr är det inte "den Ralf Schumacher" men han heter faktiskt det - vilket ju inte är så konstigt eftersom båda namnen är rätt vanliga i Tyskland.

Posted: Sat 19 Jul, 2003 21:02
by Göran
För er som är intresserade så finns nu den slutliga versionen att ladda ner. Spara den! Förr eller senare MÅSTE en Elise köras i Alperna. Vägarna här är valda med omsorg. Det kan jag garantera.

"Hi Everbody

The final version of the routebook for this years event is available
from the web page www.stelvio.org.uk.

Lots of advice, photos and a full entry list as well as detailed
navigation instructions and hotel details for the complete trip.

It is a 22 Mb MSWord document, so chose a fast connection to
download it.

It is a "must have" for anyone taking part in the event.
We hope you all enjoy it!

J'n'T"

:steer: