Lotus 11, siktad i Italien
Posted: Mon 26 May, 2003 19:46
Ibland hamnar man på rätt ställe

Jag hade turen att pasera Bologna i helgen, samtidigt som Mille Miglia paserade stan.
Endas en lotus om jag inte mistar mig, men vilken skönhet. Lotus 11 från 1957, tyskregestrerad. Mer vet jag inte ... förutom medlemsmatrikelns utmärkt informativa "Efterföljare till Mk 9, rörram med individuell framvagn och De Dionaxel bak. Karossen var tillverkad i aluminium och motorerna varierade från 1100cc Coventry-Climax till 1500cc Maserati".
Vad denna bil kör med vet jag ej, men härlig var den!

Jag hade turen att pasera Bologna i helgen, samtidigt som Mille Miglia paserade stan.
Endas en lotus om jag inte mistar mig, men vilken skönhet. Lotus 11 från 1957, tyskregestrerad. Mer vet jag inte ... förutom medlemsmatrikelns utmärkt informativa "Efterföljare till Mk 9, rörram med individuell framvagn och De Dionaxel bak. Karossen var tillverkad i aluminium och motorerna varierade från 1100cc Coventry-Climax till 1500cc Maserati".
Vad denna bil kör med vet jag ej, men härlig var den!